شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تسلط ۸۰ درصدی ارتش سوریه بر "الخالدیه"

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 302365
ارتش سوریه در ادامه پیشروهای خود در شهر حمص موفق شد تاکنون ۸۰ درصد از کنترل منطقه "الخالدیه" را در دست بگیرد و سرکرده تروریست‌ها در این منطقه استراتژیکی را از پای درآورد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: رسانه های سوری در گزارش های امروز خود اعلام کرده بودند که ارتش سوریه تا ظهر روز شنبه پس از کشتن ده ها تروریست سوری کنترل نیمی از منطقه قدیمی الخالدیه حمص را در اختیار خود قرار داد.

اما این پیشروی ها ادامه داشته به گونه ای که ارتش سوریه توانست تا شنبه شب بر ۸۰ درصد از منطقه قدیمی الخالدیه مسلط شود.

در همین حال نیروهای ارتش در حملات خود به مواضع گروه های مسلح در این منطقه استراتژیکی، سرکرده گروه‌های تروریستی را از پای در بیاورند.

نیروهای ارتش سوریه در پیشروهای امروز خود در منطقه الخالدیه حمص موفق شدند کنترل مسجد "خالد بن الولید" را از اختیار گروه های تروریستی خارج کنند و بر آن مسلط شوند.

ارتش سوریه امروز پس از کشتن ده ها نفر از تروریست های سوری در منطقه الخالدیه حمص پیشروی چشمگیری داشته است و در همین حال موفق شد این مکان مقدس را از حلقه محاصره گروه های مسلح آزاد کند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه امروز در اطراف شهر حماه نیز پیشروی های داشته است و سه پایگاه گروهک تروریستی النصره در دو روستای "السرمانیه" و "زیزون" را منهدم کرد.

به گزارش شبکه المنار، نیروهای ارتش سوریه همچنین مواضع این گروهک تروریستی در دو روستای "المغاره" و "سراقب" در اطراف شهر ادلب را مورد هدف قرار دادند و چندین خودوری مجهز به دوشکا را منهدم کردند.

از سوی دیگر، منابع خبری سوریه اعلام کردند که گروه های مسلح امروز پالایشگاه نفت در حمص را مورد هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر، شبکه المنار در گزارشی اعلام کرد که ارتش سوریه طی روزهای اخیر پیشروی های چشمگیری در شهر ادلب و اطراف آن داشته است و موفق شد چندین منطقه روستایی آن از جمله بشلامون، الشغر و الشیخ سندیان را از گروه‌های تروریستی پاکسازی کند.

احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل گفت: اگر بشار اسد متعهد به تحویل قدرت به دولت انتقالی شود، حاضریم در کنفرانس بین‌المللی (ژنو۲) شرکت کنیم و باید فشار بین‌المللی بیشتری بر اسد جهت پذیرش راه‌حل سیاسی اعمال شود.

احمد الجربا گفت: دولت انتقالی در سوریه بر اساس بیانیه ژنو۱ باید از اختیارات کامل سیاسی و نظامی برخوردار باشد.

از سوی دیگر، گروه مخالفان سوری موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" صبح امروز مدعی شد که نیروهای بشار اسد با پشتیبانی نیروهای حزب‌الله لبنان طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه خالدیه حمص پیشروی داشته و هم‌اکنون ۵۰ درصد کنترل این منطقه را به دست گرفته‌اند.

رامی عبد‌الرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز(شنبه) گفته است که نیروهای ارتش سوریه در حال هدف قرار دادن مواضع شورشیان با توپخانه سنگین هستند.

بنابر گفته مدیر گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این درگیری‌ها همچنان به صورت شدید و فشرده ادامه دارد.

بر اساس این گزارش نیروهای دولتی همچنین مواضع شورشیان در منطقه شهر قدیم حمص را هدف حملات گسترده خود قرار داده‌اند.

منطقه خالدیه مهمترین مرکز تجمع نیروهای شورشی در شهر حمص است و شورشیان بیش از یک سال است که کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

در همین حال، روزنامه "حریت" چاپ آنکارا خبر داد که حمله خمپاره‌ای جمعه گذشته گروه‌های مسلح سوری که از خاک سوریه به منطقه مرزی 'جیلانپینار' ترکیه صورت گرفته بود، یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت.

منابع دیپلماتیک در پاریس خبر دادند که در گزارش امنیتی فرانسه که در اوایل ماه جاری میلادی به کاخ الیزه ارسال شده بود، آمده است که با توجه به حمایت‎های روسیه و ایران از سوریه، پیش‌بینی می‌شود بشار اسد سال‌های متمادی در قدرت باقی بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *