يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

در سحر خوردن گوشت خالص ممنوع

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 302286
در وعده سحري از مواد غذايي حاوي گوشت خالص همچون کباب خودداري کنيد زيرا گوشت خالص، آب بدن را سريع جذب مي کند و منجر به تشنگي بيش از حد مي شود.
به گزارش جهان، خديجه رحماني متخصص تغذيه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در وعده سحري مواد غذايي که تنها گوشت خالص هستند همچون کباب را بايستي از سبد غذايي خود حذف کرد به دليل اين که خوردن گوشت خالص آب بدن را سريع جذب مي کند و منجر به تشنگي بيش از اندازه در روز شده و روزه داري را دشوار مي کند. 

وي افزود: در ماه رمضان حفظ مايعات در بدن بسيار ضروريست و بايد از خوردن مواد غذايي که منجر به جذب بيش از حد آب بدن مي شود خودداري کرد و تعريق بيش از اندازه که براثر انجام فعاليت هاي جسماني است را نيز بايد کمتر کرد .

رحماني به افراد روزه دار توصيه کرد: در صورت استفاده از غذاهاي گوشتي به صورت مخلوط در برنج مانند هويج پلو، باقالي پلو با گوشت، گوشت چرخ کرده با پلو استفاده کنند زيرا منبع بسيار مفيدي بوده که در سحر مي توان استفاده کرد .

وي عنوان کرد: در وعده غذايي سحر علاوه بر غذاهاي گوشتي همراه با برنج از مواد غذايي همچون تخم مرغ آبپز، شير که غذاي بسيار کامل است استفاده شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *