چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

لاریجانی مانع قرائت گزارش حادثه قم شود

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 302232
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هشتم تأکید کرد: لاریجانی باید مانع قرائت گزارش غائله ۲۲ بهمن در صحن علنی مجلس شود.
به گزارش جهان، محسن کوهکن رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هشتم در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به قرائت گزارش حادثه قم در جلسات هفته آینده صحن علنی، گفت: می‌دانید که بنده از ارادتمندان علی لاریجانی رئیس مجلس هستم و وقتی حادثه ۲۲ بهمن در قم اتفاق افتاد، واکنش نشان دادم و معتقدم باید حرمت رؤسای قوا نگه داشته شود و توهین به آنها قابل قبول نیست، اما اگر به‌جای لاریجانی بودم از این شکایت انصراف می‌دادم و اجازه نمی‌دادم گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی برگزاری مراسم تحلیف در مجلس و راهپیمایی روز قدس را دو رویداد مهم پیشِ‌رو در داخل کشور دانست و افزود: ما در آستانه برگزاری روز جهانی قدس هستیم، ضمن آنکه مراسم تحلیف هم هفته آینده در مجلس برگزار می‌شود و این دو برنامه برای ما مهم است. ازاین‌رو معتقدم نباید چنین گزارشی در مجلس قرائت شود که علی لاریجانی رئیس مجلس در عدم قرائت آن نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: خواهش من از رئیس مجلس آن است تا جلوی قرائت این گزارش را در صحن علنی مجلس بگیرد، چرا که با برنامه‌های پیشِ‌رو یعنی آغاز به کار دولت یازدهم و پایان دولت دهم، طرح قرائت این گزارش در مجلس به‌صلاح نیست و یا به‌عبارت دیگر منافع عدم قرائت آن بسیار بالا است.

کوهکن همچنین با بیان اینکه برخی از افراد در ایجاد حادثه قم تأثیرگذار بودند و باید متوجه شوند که اقدام آنها نادرست و غیرمنطقی بود، افزود: عدم قرائت گزارش نباید باعث شود تا آنها خیال کنند می‌توانند اشتباهات خود را تکرار کنند، ازاین‌رو با عدم قرائت گزارش این افراد نیز می‌توانند به‌صورت خصوصی از رئیس مجلس عذرخواهی کنند و کار را به جامعه نکشانند.

وی تأکید کرد: تمامی امور باید منطقی و متعادل پیگیری شود. به همین جهت معتقدم عدم قرائت گزارش و عذرخواهی خصوصی عوامل حادثه ۲۲ بهمن قم دیگر باعث ایجاد هیاهو و حاشیه در جامعه نمی‌شود، باید بدانیم امروز نیاز به وحدت و همدلی داریم، به‌خصوص اینکه دولت یازدهم در چند روز دیگر می‌خواهد به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *