يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
آخرین خبرها از مصر بحران زده؛

روز خونبار قاهره/ بیش از 100 کشته و 4 هزار زخمی/ تهدیدهای متقابل دولت موقت و مخالفان +فیلم

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 302114
در پی درگیری‌های نیروهای پلیس با حامیان مرسی در اطراف «رابعه العدویه» و اطراف دانشگاه «الازهر» بیش از 100نفر کشته و 4هزار تن زخمی ‌شده‌اند، گروه اخوان المسلمین آمار قربانی‌های رابعه العدویه را 80نفر اعلام کرد.
روز خونبار قاهره/ بیش از 100 کشته و 4 هزار زخمی/ تهدیدهای متقابل دولت موقت و مخالفان +فیلم
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبری «المیادین»، گروه «اخوان المسلمین» اعلام کردند که درگیری‌های شب گذشته در «رابعه العدویه» دست کم ۸۰ نفر از حامیان مرسی کشته و بیش از ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در رابعه العدویه گزارش داد که در درگیری‌های «المنصه» و دانشگاه «الازهر» ۱۲۰ نفر کشته و بیش از ۴۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به این ترتیب دست کم در درگیری‌های دانشگاه الازهر ۸۳ تن کشته و بیش از ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که وضعیت ۵۰ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

پیشتر «هشام ابراهیم» مدیر بیمارستان صحرایی «رابعه العدویه» اعلام کرد که آمار قربانی
پیشتر «هشام ابراهیم» مدیر بیمارستان صحرایی «رابعه العدویه» اعلام کرد که آمار قربانی های درگیری حامیان مرسی و نیروهای پلیس به ۷۵ کشته و بیش از ۱۰۰۰ زخمی رسیده است.
های درگیری حامیان مرسی و نیروهای پلیس به ۷۵ کشته و بیش از ۱۰۰۰ زخمی رسیده است.

شب گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر از حامیان مرسی تلاش کردند که پل اکتبر را مسدود کنند که با مقابله پلیس مواجه شدند و نیروهای پلیس مصر آنها را وادار کرد که از پل عقب نشینی کنند.



به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره نوشت، مسئولان یک بیمارستان میدانی گفتند بسیاری از تحصن کنندگان هوادار مرسی توسط گلوله کشته و زخمی شده‌اند و امکانات محدود بیمارستان توان پذیرش و مداوای همه زخمی‌های این حادثه را ندارد.

در واکنش به این حادثه وزارت کشور مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور با اقدام شماری از تظاهرات کنندگان میدان رابعه العدویه که درصدد مسدود کردن پل ۶ اکتبر در شهر نصر و منع تردد در آن بودند، مقابله کردند.

این بیانیه تاکید کرده است که دستگاه‌های امنیتی مصر به اقدامات خود برای مقابله با هرگونه تلاش‌ برای ضربه زدن و از بین بردن امنیت عمومی شهروندان مصری ادامه می‌دهد.

این بیانیه توضیح نداده است که
«ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» اعلام کرد که به تظاهرات خود طی دو روز آینده یعنی امروز و فردا برای سرنگونی آنچه آن را کودتا نامید، ادامه می‌دهد.
نیروهای امنیتی مصر چگونه به تظاهرات هواداران مرسی پایان داده، همان‌گونه که به کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات کنندگان نیز اشاره نکرده است.

از سوی دیگر «عدلی منصور»، رئیس جمهوری موقت مصر نیز ضمن درخواست از تظاهرات کنندگان هوادار محمد مرسی جهت پایان دادن به تحصن خود، متعهد شد که آنها را تحت پیگرد قرار ندهد.

با این حال منصور تاکید کرد که هرکس به هر طریق چه با تحریک و فتنه انگیزی و چه در عمل اقدام به جنایت علیه مردم مصر کرده باشد، قانون در خصوص وی اعمال شده و مذاکره و گفت‌وگویی با وی صورت نخواهد گرفت.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الحیاه» خطاب به تظاهرات کنندگان هوادار مرسی گفت: من به همه کسانی‌که در میدان رابعه العدویه و میدان النهضه حضور دارند، می‌گویم که بازگشتی به عقب وجود ندارد.

در مقابل «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» اعلام کرد که به تظاهرات خود طی دو روز آینده یعنی امروز و فردا برای سرنگونی آنچه آن را کودتا نامید، ادامه می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *