يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۱
قاب حماسه/

عکس / کربلایی های شاه عبدالعظیم

جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 301961
این تیپ به لشکر10 سیدالشهدا(ع) ملحق شد و از نیروهای داوطلب شهرری تشکیل گردیده بودو به احترام قلب طپنده ی شهرری، به نام "حضرت عبدالعظیم حسنی" یا همان "شاه عبدالعظیم" نامگذاری گردید.
به گزارش جهان، عکس هایی که می بینید، در اوایل زمستان سال 1365 در تهران و در برابر ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی(روبری دانشکده افسری) گرفته شده اند. عملیات سرنوشت ساز کربلای4 در راه است و طرح اعزام سراسری"سپاه یکصد هزار نفری محمد(ص)" در حال اجرا است.  در تهران، داوطلبان در قالب "لشکریان فجر" سازماندهی شده و خوزستان اعزام شدند.احتمالا این لشکر ها، در خوزستان، میان لشکر های قدیمی تقسیم شدند چون یگان عملیاتی تهرانی با نام "لشکر فجر" در جبهه های ثبت نشده است. در نخستین عکس، پارچه نوشته ای، یگان مورد نظر را معرفی می کند: "تیپ حضرت عبدالعظیم، لشکر فجر". مطابق با اطلاعات موجود، این تیپ به لشکر10 سیدالشهدا(ع) ملحق شد و از نیروهای داوطلب شهرری تشکیل گردیده بودو به احترام قلب طپنده ی شهرری، به نام "حضرت عبدالعظیم حسنی" یا همان "شاه عبدالعظیم" نامگذاری گردید.
بسیاری از افراد موجود در این عکس ها، کمتر از سه ماه بعد، در منطقه عملیاتی کربلای 5(عملیاتی که پس از عدم الفتح عملیات کربلای4، جایگزین آن شد) شربت شهادت نوشیدند. شادی روحشان صلوات


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *