سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

عکس / آبی که نسل امروز را سیراب کرد

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۱۸
کد مطلب: 301452
بعید است که پیرمرد سقا، امروز در قید حیات باشد اما این کودک باید در اواسط چهارمین دهه از عمرش بوده و صاحب خانه و خانواده ای است.
به گزارش جهان نيوز، عکسی که می بینید، حدود سی سال قبل، در تهران و در جریان یکی از آیین های اعزام بسیجیان داوطلب به جبهه های جنگ گرفته شده است. پیرمردی بسیجی، که کفنی نمادین، مزین به شعار "لبیک یا خمینی" بر تن دارد،با پیشانی بندی منقش به شعار "جنگ جنگ تا پیروزی"، با مشکی سنتی بر دوش و لیوان های آلمینیومی(که این روزها کمتر به چشم می خورد) به توزیع آب میان شرکت کنندگان و بسیجیان مشغول است و از قضا، عکاس او را در حال آب دادن به کودکی سه ساله به تصویر کشیده است. بعید است که پیرمرد سقا، امروز در قید حیات باشد اما این کودک باید در اواسط چهارمین دهه از عمرش بوده و صاحب خانه و خانواده ای است. اگر به عکس دقت کنید، متوجه می شوید که نگاه همه افراد موجود در عکس، به سمت کودکی است که آب می نوشد. گویی همه چشم امید دارند به آینده سازی که از دست آنان، سیراب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
السلام علیک یا ساقی العطاشا
یاد باد آن روزگاران یادباد
افلاکیان
Iran, Islamic Republic of
شهید حسن ربیعی:
دوستان! بر مزار شهدا گر یه نکنید، تفکر کنید...