دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله لبنان

اروپایی ها قابل اعتماد نیستند

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 301615
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی، این اقدام را محکوم و نشانه بی منطق بودن غربی ها ارزیابی کرد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، به اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی واکنش نشان داد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: اقدام اخیر اتحادیه اروپا نشان داد که اروپایی ها هم قابل اعتماد نیستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: حزب الله لبنان چون از وطن خود دفاع کرده باید ترویست خطاب شود اما تروریست هایی که در سوریه کودک، بزرگ و زن و مرد را به خاک و خون می کشند و درمانگاه، مساجد و مراکز علمی و خانه های مردم را به ویرانه تبدیل کرده و می کنند تروریست نیستند و باید به آنها کمک کرد و سلاح های بیشتری در اختیارشان گذاشت!

این مرجع تقلید بیان داشت: حزب الله لبنان با شهامت کشور خود را در برابر رژیم غاصب اسرائیل حفظ کرده و شاخ آنها را شکسته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که اروپایی ها قابل اعتماد نیستند، منطق ندارد و حساب و کتابی در کارشان نیست، هرچه میلشان بود همان را اجرایی می کنند و کاری به دیگران ندارند. ما باید در محاسبات و روابط خود بدانیم طرف مقابل ما چه افرادی هستند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، تصریح کرد: امیدواریم عنایات آن حضرت در چنین روزی شامل حال همه ما و دیگر مسلمانان و شیعیان جهان باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که حضرت امام مجتبی(ع) حق زیادی بر امت دارد و آثار پر برکتی از ایشان و کلمات شان به جای مانده است، نمونه هایی از سخاوت و کرامت آن حضرت را برای حاضران بیان کرد.



وی در تفسیر آیه وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا از نماز به عنوان ستون دین و معراج فرد مؤمن یاد کرد و گفت: نماز اجازه نمی دهد زنگار گناه و وسوسه های شیطان بر دل و جان انسان بنشیند.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: طبق روایات ائمه اطهار(ع) افرادی که نماز را سبک بشمارند مورد شفاعت قرار نخواهند گرفت؛ مردم باید نماز را در اول وقت و با حضور قلب بخوانند در این صورت تاثیر آن در تربیت روح و جان خود را دریافت خواهیم کرد.



این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: چهار رابطه انسان با خدا، انسان با خود، انسان با جامعه و دیگران و رابطه انسان با محیط زیست در قرآن و روایات بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است.



وی با تاکید بر این که باید رفتار درستی با محیط زیست داشته باشیم، یادآورشد: قطع کردن جنگل ها با تبر برای کسب درآمد به هیچ وجه درست نیست و خطرات زیادی را متوجه جامعه می کند.



حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود اسراف و تبذیر در هر مساله ای را کاری ناپسند و عملی شیطانی دانست.



حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی پرداخت زکات را یک اصل مهم دینی و واجب شرعی عنوان کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید یک فقیر و بیکار وجود داشته باشد. دین مبین اسلام اهمیت خاصی به مساله پرداخت وجوهات شرعیه داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *