جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
لاریجانی در صحن مجلس:

اقدام اتحادیه اروپا مضحک و ارتجاعی است

با همه وجود از حزب‌الله حمایت می کنیم
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 301501
رئیس مجلس با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا و قراد دادن نام شاخه نظامی حزب‌الله در لیست تروریست ها، این اقدام آنها را مضحک و ارتجاعی دانست و گفت: مجلس این اقدام شنیع سیاسی اتحادیه اروپا را صرفا یک دنباله‌روی رعیت گونه اروپا از آمریکا دانسته و آن را محکوم و با صدای رسا اعلام می‌کنیم با همه وجود از حزب‌الله قهرمان و مجاهد حمایت همه جانبه خواهیم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس امروز چهارشنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به اقدام فضاحت‌آور اتحادیه اروپا نسبت به حزب‌الله قهرمان و قراردادن نام شاخه نظامی آنها در لیست تروریست ها گفت: است. حزب‌الله از بدو تولد تا امروز نشان داده است که یکسره در دفاع از ملت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی قرار داشته است و در این راه افتخاراتی آفرید که در طول شش دهه اخیر همه این کشورهای عربی روی هم رفته نتوانستند یک دهم این دفاع جانانه از سرزمین‌های عربی و اسلامی را در کارنامه خود ثبت کنند.

وی افزود: مهمتر از آفرینش این افتخارات نظیر آنچه در جنگ ۳۳ روزه برای مسلمانان حاصل شد نشان دادن راه صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار بود که عملا به بیداری مسلمانان انجامید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسلمانان تحقیر شده در کشورهای عربی در یک نگاه مشاهده کردند بعد از چند دهه تحقیرشدگی مسلمانان یک گروه کوچک مجاهد توانست کمر اسرائیل را بشکند. این واقعه روحیه‌ای برای مسلمانان در کشورهای مختلف تدارک دید که پیروزی‌های بزرگتری برای امت مسلمان در پی خواهد داشت.

لاریجانی ادامه داد: اتفاقا همین موضوع عامل نگرانی غرب شده است که حزب‌الله مجاهد چشم و چراغ ملت‌های مسلمان شده و الگوی حرکت مبارزاتی آنان قرار گرفته است لذا در یک اقدام مضحک و ارتجاعی که نشان از اضطراب آنان دارد و به قول خودشان شاخه نظامی حزب‌الله را در لیست تروریست‌ها قرار دادند.

رئیس قوه مقننه افزود:‌این در حالی است که تروریست‌های منفور نظیر منافقین از لیست تروریست‌ها در آمریکا و برخی کشورهای غربی خارج شدند و همزمان کنگره آمریکا و برخی کشورهای غربی اصرار دارند که به تروریست‌های آدمکش و افراطی در سوریه سلاح بدهند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات دوگانه غرب نشان می‌دهد که اشارات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که اخیرا فرمودند آمریکا غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی است تا چه اندازه حکیمانه و منصفانه است. ملاحظه کنید تروریست‌های افراطی بی‌وجدان در سوریه که از خوردن جگر مسلمانی ابا نکردند و مرقد مطهر حضرت زینب (س) را با خمپاره تخریب کردند، مورد حمایت نظامی غرب (اتحادیه اروپا و آمریکا) قرار می‌گیرند. ولی حزب‌الله که از مرقد حضرت زینب (س) به عنوان یک مرکز دینی حفاظت می‌کند، جزو تروریست‌ها معرفی می‌شود.

لاریجانی اظهار داشت: اقدام اتحادیه اروپا در قبال حزب‌الله بی‌وجدانی است که در کارنامه سیاه غرب نسبت به مسلمانان ثبت خواهد شد. البته اتحادیه اروپا با این کار وجهه خود را در بین مسلمانان تخریب کرد و مطمئن باشند مسلمانان در کشورهای مختلف از این اقدام مزورانه اتحادیه اروپا به حقانیت راه حزب‌الله و رهبر شجاع، پرهیزگار و مجاهد آن سیدحسن نصرالله بهتر پی خواهند برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام شنیع سیاسی اتحادیه اروپا را صرفا یک دنباله‌روی رعیت گونه اروپا از آمریکا تلقی و آن را محکوم می‌کند و با صدای رسا اعلام می‌کنیم با همه وجود از حزب‌الله قهرمان و مجاهد حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

این بخش از سخنان لاریجانی با سر دادن شعارهای الله اکبر خامنه‌ای رهبر و مرگ بر آمریکای نمایندگان همراه شد.

رئیس قوه مقننه با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: او ولی خدا بود که پیامبر گرامی اسلام درباره وی فرمود «من او را دوست می‌دارم و نیز کسی که او را دوست بدارد دوست می‌دارم». امام مجتبی (ع) در مباهله حضور داشت. در میان اصحاب کسا بود که این مسئله نشان از عظمت شخصیت وی دارد. امام در بیعت رضوان نیز حضور داشت و پیامبر (ص) با او نیز بیعت کرد.

وی افزود: در روایتی از رسول خدا آمده است «اگر عقل در مردی مجسم می‌شد همانا حسن بود» جایگاه امام حسن (ع) به عنوان یکی از نوادگان برجسته پیامبر و همین طور علاقه وافر پیامبر به ایشان و امام حسین (ع) که بنا به نقلی پیامبر پس از ابراز محبت به ایشان فرمودند «شاهدان این ابراز علاقه را به غائبین برساند که خود حکایت از اقدامی رمزی و حکمت‌آمیز دارد و این اقدام سبب شد تا آن حضرت در میان مسلمانان قدر و منزلت ویژه‌ای داشته باشند و بعدها تاثیر این منزلت را در برانگیختن مردم کوفه در جریان شورش ناکثین به حمایت از امام علی شاهدیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این منزلت و موقعیت امام حسن مجتبی چنان بود که وقتی پدرش آن حضرت را به جانشین خود منصوب کرد بی‌هیچ تردیدی از سوی مردم پذیرفته شد. قطعا سخنان پیامبر در مورد ایشان تاثیر زیادی داشت که فرمود «هر که بر او بگرید در روزی که چشم‌ها کور می‌گردند دیدگانش نابینا نمی‌گردد و هر که بر او محزون شود در روزی که قلب‌ها در حزن و اندوه قرار دارند قلبش محزون نمی‌شود و هر که او را در بقیع زیارت کند گام‌هایش بر روی صراط ثابت بماند در روزی که گام‌ها بر روی آن می‌لغزد».

وی افزود: امام حسن در جنگ جمل،صفین و نهروان به عنوان سرباز فداکار امام علی در رکاب آن حضرت حضور داشت. در جنگ جمل فرماندهی طرف راست لشکر را بر عهده داشت و فرماندهی طرف چپ به دست برادرش امام حسین (ع) بود که شکست جدی به اصحاب جمل وارد کرد. در جنگ صفین وقتی معاویه به صفین رسید سیاست مزورانه‌ای را به کار برد. عبیدالله‌بن عمر به نزد امام حسن فرستاد و او به امام گفت با تو کاری دارم امام فرمود چه می‌خواهی. گفت پدرت علی گروه قریشیان را از اول تا به آخر کشته و مردم از او کینه‌ها به دل دارند. آیا حاضری او را از خلافت خلع کنی تا ما تو را به زمامداری برگزینیم. امام حسن گویی عقرب خیانت او را نیش زده و بر سر او بانگ سر داد که به خدا قسم محال است و به او گفت مثل اینکه کشته تو را امروز یا فردا در این جنگ می‌بینم و شیطان تو را فریب داده. عبیدالله شرمسار و حیرت‌زده به جانب معاویه بازگشت و ماجرا را به او گفت. معاویه با اندوه جواب داد او پسر همان پدر است. عبیدالله همانگونه که امام حسن پیش بینی کرد خیلی زود در لحظات اول جنگ کشته شد. امام حسن در این جنگ هم با رشادت به قلب دشمن حمله کرد به طوری که امام علی (ع) نگران او شد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در جنگ نهروان نیز همانند جنگ‌های گذشته امام حسن با رشادت و دلیری به یاری امام علی برخاست بعد از شهادت امام علی و آغاز امامت ایشان دسایس معاویه فزونی گرفت و جامعه مسلمانان پاره پاره شد. مخصوصا دنیاطلبی و فریب خوردگی باعث شد که آن همه توصیه‌های پیامبر در مورد ایشان و آنهمه مجاهدت حضرت را نادیده گرفتند. به طوری که این گونه از آنان شکایت می‌کنند. ای گروهی که وقتی دستور می‌دهم اطاعت نکرده و وقتی دعوت می‌کنم اجابت نمی‌کنید شما را به خدا قسم آیا دینی نیست که شما را وحدت بخشد آیا حمیتی نیست که شما را به خدا تحریک کند آیا تعجب نیست معاویه بیابانگرد جاهل را به متابعت خود درآورده و من شما را دعوت می‌کنم در حالی که باقیمانده اسلام هستید اما نسبت به هیچ یک از دستورات رضایت بخش من رضایت نمی‌دهید و علیه هیچ امر مورد خشم من فراهم نمی‌آیید. تنها چیزی که دوست دارم ملاقات کنم مرگ است و همین روحیه سازشکاری و عافیت طلبی مردم زمانه باعث شد معاهده صلح با معاویه شکل گیرد که بیانات امام نشان از سستی یاران خود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی خبر فرار جمعی از سپاه به گوش امام رسید آن حضرت رو به مردم کرد و فرمود شما با پدرم مخالفت ورزیده و کار را به حکمیت کشاندید در حالی که پدرم موافق نبود او شما را به ادامه جنگ فراخواند و شما ابا کردید تا اینکه به دیدار پروردگارش شتافت پس از آن به سراغ من آمدید و بیعت کردید و چنین قرار شد که با هر کس نبرد کردم شما نیز بجنگید و با هر کس به صلح رفتار کردم شما نیز چنین کنید. امروز به من خبر رسید اشراف شما به سوی معاویه رفتند و با او بیعت کردند. همین برایم کافی است. مرا در مورد دین و جانم فریب ندهید.امام در جای دیگر فرمود هر کس به این مردم (مردم عراق آن زمان) اعتماد کند مغلوب خواهد شد زیرا هیچ یک با دیگری در فکر و خواسته‌ها موافقت ندارند و آنان نه در خیر و نه در شر هیچ قصد جدی ندارند.

لاریجانی افزود: از نکات تاریخی این است که بعد از صلح با معاویه که عامل اصلی آن رخوت و بی‌همتی یاران امام بود عده‌ای از شیعیان افراطی نسبت به این معاهده عصیان کردند و به سراغ امام حسن (ع) رفتند و به او اینگونه خطاب کردند که السلام علیک یا مذل المومنین دردناک‌تر از این واقعه چیزی نیست. آنگاه آنان به سراغ امام حسین (ع) رفتند تا از وجود آنان استفاده کنند. امام حسین (ع) فرمود برادرم راست می‌گوید هر کسی از شما وقتی تا معاویه زنده است پلاس خانه خود باشید تا ببینیم چه می‌شود اگر او مرد و شما زنده بودید امیدواریم خداوند آنچه را برای ما پیش آورد که رشد ما درآن باشد و ما را به خود واگذار نکند.

لاریجانی اظهار داشت: از امام حسن کلمات حکمت‌آمیز، خطبه‌ها و مناظرات گوناگون باقی مانده که در نقلی فرمودند ای فرزند عالم از روزی که از مادر زاده شدی یکسره در نابودی عمرت تلاش می‌کنی از آنچه در اختیار توست توشه‌ای برای آنچه پیش روی توست، فراهم ساز. مومن زاد توشه برمی‌دارد کافر به عیش می‌پردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *