دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تجهیز نیروی زمینی به موشک‌های بالستیک

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 300515
فرمانده نیروی زمینی از تولید جدیدترین نسل از موشک‌های نازعات توسط جهاد خودکفایی ارتش خبر داد و گفت: هم‌اکنون این موشک در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته و در رزمایش آتی از آن رونمایی خواهد شد.
به گزارش جهان، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم، از تجهیز نیروی زمینی به جدیدترین نسل موشک "نازعات" خبر داد و گفت: با همتی که جوانان ایرانی در راستای خودکفایی در تولید موشک‌های در نیروی زمینی ارتش به کار گرفتند، امروز جدیدترین نسل از موشک نازعات با ویژگی‌‌هایی مختلف از جمله برد بیشتر، دقت در اصابت به هدف و قدرت تخریب بالاتر را در اختیار گرفتیم.

به گفته فرمانده نیروی زمنی ارتش، این موشک توسط جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی ارتش به تولید رسیده است.

امیر پوردستان بر همین اساس اعلام کرد که در رزمایش آتی نیروی زمینی ارتش، از این نسل از موشک‌ها استفاده خواهیم کرد تا ویژ‌گی‌های اعلام شده آن را مورد آزمایش قرار دهیم.

ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون به موشک‌های مختلفی از "نازعات"ها مجهز است؛ در همین زمینه، نازعات۱۰ یک موشک بالستیک کوتاه برد با پیش‌رانش سوخت جامد است که بردی حدود ۱۳۰ کیلومتر دارد.

اما حالا از فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌و‌گو خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم می‌گوید، برد جدیترین نسل از موشک‌های نازعات نسبت به نسل‌های قبلی، به بیش از ۱۵۰ کیلومتر ارتقا یافته است.

موشک‌های بالستیک میان‌برد نازعات، از روی سکوهای متحرک پرتاپ شده و این خود قابلیتی است که این موشک‌ها را نسبت به نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *