چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۲

عکس / احراز هویت یک مرد

جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 300393
عکس زیر، شهیدی از همان روزها را به نمایش گذاشته است که بر اثر اصابت گلوله بعثیان به سینه اش، شربت شهادت نوشیده.
به گزارش جهان نيوز، تصویری که می بینید، در نخستین ماه های آغاز جنگ تحمیلی به ثبت رسیده است. روزهایی که نه ارتش سر و سامان درستی داشت و نه سپاه شکل و انسجام مشخصی پیدا کرده بود. نیروهای داوطلب، برای حضوز در جبهه های جنگ، راسا وارد عمل می شدند و در با مشکلات عدیده، خود را به جبهه خوزستان می رساندند. این در حالی بود که احتمالا در خوزستان، حتی یک قبضه سلاح هم به دست آن ها داده نمی شد و برای تهیه اسلحه انفرادی هم باید شخصا اقدام می نمودند و ...
عکس زیر، شهیدی از همان روزها را به نمایش گذاشته است که بر اثر اصابت گلوله بعثیان به سینه اش، شربت شهادت نوشیده. همرزم و یا مسئول بخش اعزام اجساد، محتویات جیب شهید را برای احراز هویت او جستجو می کند. تعدادی دست نوشته که احتمالا وصیت نامه است و یک قطعه تمثالِ منتسب به حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام)، همه آن چیزی است که در جیب این مرد پیدا شده است. و عکاس چه هنرمندانه، هویت این بسیجی شهید را در تاریخ به ثبت رسانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *