شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

توصیه پدر دو شهید به رییس جمهور منتخب

جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 300298
پدر دو شهید 18 و 19 ساله به رییس جمهور منتخب توصیه کرد که جوانان را دریابد زیرا آنان سرمایه‌های ارزشمند ایران هستند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، درویش علی نانکلی 80 ساله، پدر شهیدان حسین و عباس نانکلی، جوانان امروز را همانند جوانان دوران دفاع مقدس غیرتمند و سلحشور دانست و افزود: جوانان در هر دوره‌ای سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و مسئولان وظیفه دارند قدردانی خود را از این سرمایه‌ها با رفع نیازهای اساسی ایشان نشان دهند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ مقطعی برای اینجانب پیش آمده بود که چهار فرزند پسرم همزمان در جبهه حضور داشتند و هر کدام از آنان به همدیگر توصیه می‌کردند که امام راحل و کشور اسلامی را تنها نگذارید.

این پدر شهید با بیان اینکه اگر در حال حاضر هم همان شرایط برایم ایجاد شود بازهم تمام فرزندانم را برای دفاع از اسلام و میهن به جبهه خواهم فرستاد، ادامه داد: فرزند نیز مانند مال متعلق به خداوند است و اگر قرار باشد در راه جهاد آنان را از پدر بگیرد جای بسی شکر و افتخار دارد.

وی در پایان گفت: جوانان امروز به لحاظ میزان سواد و بصیرت در جایگاه خوبی قرار دارند و حیف است که با مشغول شدن به مشکلات و کمبودها دچار دسیسه‌های فرهنگی دشمنان نیز شده و تباه شوند.

درویش علی نانکلی به شغل گچکاری اشتغال داشته و راز تربیت صحیح فرزندان خود را نتیجه نان حلال و روزی به دست آمده از عرق جبین می‌داند.

حسین نانکلی در زمان شهادتش 19 ساله و مداح اهل بیت بوده و محل شهادتش سرپل ذهاب است.

عباس نانکلی نیز یک سال پس از شهادت حسین نانکلی در منطقه فاو و عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت رسید و در زمان شهادت 18 ساله بود.

این دو برادر بسیجی پایگاه شهید آهرونگر بودند و همرزمانشان آنان را با ویژگی اخلاقی شوخ طبعی نشاط یک مؤمن و اخلاص می‌شناختند.

قسمتی از وصیتنامه شهید عباس نانکلی:

ای برادران گرامی، باید راه برادران رفته خود را ادامه دهید و نگذارید که اسلام و امام تنها بمانند. همچنانکه من اسلحه برادرم را برداشته و شهادت را به جان خریدم شما نیز نگذارید اسلحه من بر زمین بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *