يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پيشكسوت فوتبال كردستان درگذشت+عکس

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 300134
موسی تیمن پیشکسوت و مربی نامدار سالهای دور فوتبال کردستان به علت ایست قلبی به رحمت ایزدی پیوست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، موسی تیمن از بازیکنان، چهره های فعال فوتبال کردستان و از مربیان تلاشگر این رشته ورزشی در استان روز ۲۶ تیرماه به علت سکته قلبی در سن ۶۳ سالگی به دیار باقی شتافت.


موسی تیمن در سال ۱۳۲۹ هجری شمسی در خانواده ای فرهنگی و متدین در سنندج به دنیا آمد و از سال ۱۳۴۵ فعالیت ورزشی خود را در عرصه های ورزشی به ویژه فوتبال آغاز کرد و از باشگاه شاهین سنندج که مربی آن در آن زمان مرحوم ناصر رشیدی بود رسماً پا به میادین ورزشی گذاشت.

باشگاه های جعفری، زاگرس، پرسپولیس به مربیگری علی خشنودی باشگاه هایی بودند که مرحوم موسی تیمن در آن عضویت داشته و توپ زده است.

بعد از پيروزي انقلاب با ادغام این چند باشگاه و باشگاه تاج که با نام باشگاه بیژن شکل گرفت، تیمن از بازیکنان توانمند و با سابقه این باشگاه شد که چندین دوره در مسابقات مختلف استاني و كشوري بازوبند کاپیتانی باشگاه را بر بازو داشت.

مرحوم تیمن در سال ۱۳۵۴ در مسابقات دسته اول ایران که در آبادان برگزار شد به عنوان بهترین دفاع راست مسابقات انتخاب می شود و همان سال در مسابقات دو و میدانی در دو ۱۰۰ متر در کردستان مقام دوم را کسب می کند.

موسی تیمن در چندین دوره از مسابقات لیگ دسته اول و دوم کشور و مسابقات غرب کشور از بازیکنان اصلی تیم منتخب کردستان در سالهای بازیگری بوده است.

وی در زمان فعالیت باشگاه ساینای کردستان نیز به مدت سه سال سرپرستی این باشگاه را بر عهده داشت.

مرحوم تيمن همچنین در سال ۱۳۸۰ که تیم فوتبال هنرمندان کردستان شکل گرفت و سهراب جلالی مربیگری آن را بر عهده داشت به مدت یک سال سرپرست این تیم بود و همچنین آخرین سمت این پیشکسوت و دلسوز عرصه ورزش کردستان عضویت در هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شهید شکوهی سنندج بود.

از هم دوره های مرحوم موسی تیمن می توان به کسانی چون جلال ولدبیگی، رضا یغموری، فخفور بطحایی، حبیب الله لطف الله نسب، داریوش زراری، فرشید اقبال پور، عابد خورشیدی، سهراب جلالی، پرویز داراب پور، همایون قمری، تیمور عسکری، رشید طهماسبی، فاروق نقشبندی، اسماعیل چراغ نژاد اشاره کرد و کسانی همچون فرهنگ صدیقی، وفا حسینی، رضا مجیدی، حبیب الله صالحی، جواد ذوالفقاری، ارسلان میرکی، مراد نادرزاده، عباس گیتوی و جمال فرهادآبادی از شاگردان وی بوده اند.

وی روز چهارشنبه گذشته با حضور جمعی از پیشکسوتان حوزه های مختلف ورزشی کردستان و اهالی فوتبال این استان و به ویژه شهر سنندج در قطعه چهار آرامستان بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.

خبرگزاري مهر فوت اين فوتباليست كردستاني را به جامعه ورزش استان به ويژه خانواده آن مرحوم تسليت مي گويد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *