جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رکوردی عجیبی که فوتبال ایران شکست

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 491602
تغییرات مربی در لیگ پانزدهم رکورد عجیبی را به جای گذاشته است. در لیگی که تنها با ۱۶ تیم برگزار شد، ۷ تیم در طول فصل سرمربی تیم‌های خود را تغییر دادند.
به گزارش جهان به نقل از «نسیم آنلاین»، تغییرات مربی در لیگ پانزدهم رکورد عجیبی را به جای گذاشته است. در لیگی که تنها با 16 تیم برگزار شد، 7 تیم در طول فصل سرمربی تیم‌های خود را تغییر دادند، آماری که به نظر می‌رسد حتی در کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس هم اتفاق نمی‌افتد. در لیگ ایران معمولا هر تیمی که نتیجه نمی‌گیرد مدیران آن ساده‌ترین راه را در تغییر مربی می‌بینند و خیلی زود راه خروج را به سرمربی تیم خود نشان می‌دهند. جالب است که بدانید از بین 7 تیمی که در طول فصل مربی‌های خود را تغییر داده اند، 5 تیم در طول لیگ پانزدهم بیش از 2 مربی را روی نیمکت خود نشاندند که این آمار بسیار عجیب و البته یک رکورد منفی برای فوتبال ما محسوب می‌شود. البته چیزی که بیش از پیش برای مدیران لیگ برتری قابل تامل است این موضوع است که به جز 2 تیم تراکتورسازی و سیاه‌جامگان، تغییر مربی در سایر تیم‌ها هرگز به نفع باشگاه تمام نشده است.

* تغییرات موفق؛ تراکتورسازی تبریز: تونی اولیویرا - امیر قلعه‌نویی

یکی از معدود تیم‌هایی که از تغییر مربی سود کرد، تیم فوتبال تراکتورسازی بود. این تیم از هفته چهاردهم، امیر قلعه‌نویی را جانشین تونی اولیویرا کرد و موفق شد در آسیا کارش را با صدرنشینی به پایان برساند و البته در لیگ هم به رتبه چهارم جدول رده بندی برسد و همچنان امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باقی بماند. امیر قلعه‌نویی بعد از 2 فصل ناموفق در استقلال در این فصل هم شرایط تراکتورسازی را بهتر کرد و هم موفق شد اعتبار از دست رفته اش را دوباره پس بگیرد.

* سیاه جامگان: رسول خطیبی - سعید رمضانی - فرهاد کاظمی

سرمربیگری فرهاد کاظمی در سیاه جامگان یکی از تغییرات مثبت در لیگ امسال بود. رسول خطیبی فصل را در سیاه جامگان مشهد شروع کرد و در ادامه به بهانه این که قصد دارد در کلاس‌های مربیگری شرکت کند از سمت خود استعفا کرد، بعد از او سعید رمضانی سرپرست این تیم چند هفته ای به عنوان سرمربی در این تیم فعالیت کرد که البته اصلا موفق نبود. بعد از این ماجرا مدیران سیاه‌جامگان دست به دامن فرهاد کاظمی شدند و او به شکلی معجزه آسا موفق شد سیاه جامگان را در هفته پایانی در لیگ برتر نگه دارد.

* تغییرات نا موفق؛ سپاهان اصفهان: حسین فرکی - مجید بصیرت (سرمربی موقت)- ایگور استیماچ - زاغی‌نژاد

سپاهان عجیب ترین فصل فوتبالی تاریخ خود را پشت سر گذاشت. این تیم فصل را با حسین فرکی شروع کرد که موفق شده بود فصل گذشته سپاهان را قهرمانی لیگ برتر کند. او بعد از 11 هفته با محرم نویدکیا به مشکل خورد و از سمت خود استعفا کرد. بعد فرکی مجید بصیرت چند هفته ای به عنوان سرمربی موفق فعالیت کرد تا در نهایت مسوولان باشگاه ایگور استیماچ کروات را به عنوان سرمربی سپاهان به ایران آوردند اما او هم با نویدکیا به مشکل خورد تا بعد از 15 بازی از کار برکنار شود و زاغی‌نژاد تا پایان فصل به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شود و تیم در رتبه نازل یازدهم به کار خود پایان داد.

* سایپا: مجید جلالی – سعید رجبی

از ابتدای لیگ پانزدهم بیت الله رضایی، مدیرعامل باشگاه سایپا چندان تمایلی به ادامه کار با جلالی نداشت و هر بار که تیم نتیجه نمی‌گرفت پروژه برکناری او را کلید زد و همین موضوع باعث شد این تیم رفته رفته رتبه های بالای جدول را از دست بدهد و به میانه های جدول رده بندی برود. رضایی در نهایت بعد از شکست سایپا برابر استقلال جلالی را از کار برکنارکرد  و در فاصله 2 هفته مانده به پایان لیگ سعید رجبی بازیکن سابق سایپا به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. سایپا در پایان فصل در رده هشتم قرار گرفت.

* ملوان انزلی: امیر قلعه‌نویی - حمید استیلی - محمد احمدزاده

امیر قلعه‌نویی فصل را در ملوان شروع کرد تا تماشاگران این تیم امیدوار به گذراندن فصلی درخشان باشند اما مدیران تیم نتوانستند وعده‌های خود را عملی کنند و همین موضوع باعث شد که او در پایان هفته دوم برای همیشه انزلی را ترک کند. بعد از قلعه‌نویی حمید استیلی به انزلی رفت و به نوعی هم سرمربی ملوان بود و هم حامی مالی این باشگاه. حضور استیلی در ملوان مثل تجربه های قبلی‌اش جز شکست برای این تیم چیزی نداشت تا محمد احمدزاده سرمربیگری این تیم را قبول کند و البته حکم سقوط این تیم به لیگ یک را امضا کند.

* راه آهن: فرهاد کاظمی - مهدی تارتار – توپالیدیس

فرهاد کاظمی فصل را در راه آهن شروع کرد ولی در اواسط نیم فصل اول با مدیران این تیم به دلیل مسائل مالی به مشکل خورد و مهدی تارتار با تجربه ناموفقش در تیم‌هایی که سرمربی آن بوده وارد این باشگاه شد. او در این تیم آنقدر بد کار کرد که از یک تیم میانه جدولی یک قعر نشین مطلق ساخت. در اواخر فصل هم توپالیدیس سرمربی راه آهن شد و با وجود نتایج قابل قبول نتوانست این تیم را در لیگ برتر ماندنی کند.

* استقلال اهواز: سیاوش بختیاری‌زاده - علی حنطه - سیاوش بختیاری‌زاده

عجیب‌ترین باشگاه لیگ برتر در انتخاب سرمربی هم بسیار عجیب عمل کرد. این برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر است که یک مربی از سمتش برکنار می‌شود و دوباره بعد از چند هفته به عنوان سرمربی معرفی می‌شود. این تیم فصل را با سیاوش بختیاری زاده شروع کرد، چند هفته ای علی حنطه سرمربی این تیم شد و بعد از آن دوباره بختیاری زاده به سمتش برگشت ولی نتوانست استقلال اهواز را از خطر سقوط نجات دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *