جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

بارزاني در سمتش ابقا شد

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 299860
مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق برای مدت دو سال دیگر در سمتش ابقا شد.
به گزارش جهان، بارزانی روز سه شنبه با تصمیم پارلمان برای تمدید ریاست وی بر منطقه کردستان برای دو سال دیگر مخالفت نکرد و تلاش برای ایجاد ساز و کار جدیدی را با هدف انتخاب رییس جدید خواستار شد.

وی در بیانیه مطبوعاتی گفت: « من اکنون در برابر تصمیمی هستم که پارلمان پیشتر آن را اتخاذ کرد و بر اساس آن ریاستم بر منطقه کردستان عراق به مدت دو سال تمدید شد.»

بارزانی افزود: « این که من با قانون تمدید ریاستم بر منطقه کردستان عراق مخالفت نکردم به این معنا نیست که با شیوه و محتوای این قانون موافق هستم از این رو آن را امضا نکرده ام»

پارلمان منطقه کردستان عراق سی ام ژوئن گذشته به علت اختلاف درباره امکان نامزدی بارزانی برای دور سوم برای تصدی ریاست این منطقه ، انتخابات ریاستی را به مدت دو سال دیگر به تعویق انداخت بنابراین ریاست بارزانی برای دو سال دیگر تمدید شد.

بر اساس قانون ریاست منطقه کردستان عراق ، رییس این منطقه باید قوانین صادره از سوی پارلمان ( کردستان ) را طی دو هفته بعد از تصویب امضا کند. اگر رییس منطقه با آن مخالفت نکرد این قانون به مرحله اجرا در می آید حتی اگر رییس آن را امضا نکرده باشد و این چیزی است که امروز رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اربیل عراق ، بارزانی در این بیانیه افزود به خاطر احترام برای آرای اکثریت اعضای پارلمان ( کردستان ) ، من تا آغاز دور چهارم پارلمان در سپتامبر آینده به طور موقت به وظیفه و تکلیفم عمل می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *