يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بحرين ركورددار دريافت توصيه‌ نقض حقوق بشر

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 299793
باشگاه حقوق بشر بحرين اعلام كرد كه اين كشور تنها كشوري است كه از تجارب بيگانگان براي شكنجه ملت خود استفاده مي كند و حتي نخست وزيرش براي تبريك به يكي از افسران شكنجه گر به ديدار او رفته است!
به گزارش جهان به نقل از العالم، اين باشگاه در بيانيه اي مفاد گزارش شريف بسيوني فرستاد ويژه سازمان ملل متحد به بحرين و ممانعت از ورود خوان مانديز، گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور شكنجه را مويد شرايط وخيم وضعيت حقوق بشر در بحرين برشمرد.

اين بيانيه مي افزايد: دولت بحرين تنها دولتي است كه تمام سلاح هاي ممنوع در عرصه بين الملل را در برابر ملت مسالمت جو و بي سلاح به كار مي برد كه تنها خواسته اش رسيدن به حقوق مشروع و عادلانه است.

اين موسسه حقوقي درباره برهنه كردن ريحانه الموسوي در زندان گفت: اين اقدام يكي از بي شرمانه ترين روشهاي توهين به كرامت انساني يك فرد است.

باشگاه حقوق بشر بحرين خاطرنشان كرد: دولت بحرين ۱۷۶ توصيه درباره وضعيت بد حقوق بشر در اين كشور در سال ۲۰۱۲ از شوراي حقوق بشر ژنو دريافت كرده كه در نوع خود يك ركورد است و تاكنون هيچ يك از كشورهاي بزرگ جهان اين تعداد توصيه دريافت نكرده اند.

باشگاه حقوق بشر بحرين تاكيد كرد كه در كشورش بيش از هركشور ديگري در دنيا به معيارهاي حقوق بشر بي توجهي مي شود به همين دليل تصويب ۷ تفاهم نامه بين المللي در زمينه حقوق بشر از سوي حكومت بحرين، فقط يك نمايش رسانه اي است.

اين باشگاه افزود: واقعيت دردناك حقوق بشر در بحرين و نقض گسترده حقوق مردم و مخالفان، ادعاهاي حكومت آل خليفه را در خصوص رعايت حقوق شهروندان رد و دوغگويي آن را فاش مي كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *