شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۸۱
۱۱۹

تلاش برای کشف حجاب خانم آمر به معروف در خیابان‌های تهران!

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 299735
چندی است که با افزایش ناهنجاری های اجتماعی شاهد برخوردهای خشن با آمرین به معروف و ناهیان از منکر در شهرهای مختلف کشور هستیم که در همین خصوص یکی از شهروندان تهرانی شنبه این هفته در جریان امر به معروف یک خانم بد حجاب در خیابان های تهران به برخورد تند و بی ادبانه آن فرد روبرو و مورد هتک حرمت قرار گرفته است.
تلاش برای کشف حجاب خانم آمر به معروف در خیابان‌های تهران!
به گزارش جهان به نقل از ۵۹۸، خانم شمس با ارسال گلایه نامه ای به شرح اتفاق مذکور پرداخته است که متن ارسالی در ادامه می آید:

" حضور زنان و دختران بدحجاب در تابستان و در مسیر تردد من (میدان صادقیه و میدان پونک) هر روز وضعیت بدتر و غیر قابل تحمل تری پیدا میکند . متاسفانه هر روز ناچار از دیدن صحنه های اسف باری از وضعیت حجاب و پوشش زنان و دختران در ملا عام و بدون هیچ ممانعتی از طرف نهادهای ذیربط هستم.

به حکم وظیفه شرعی، به برخی که پوشش خیلی نامناسبی! دارند تذکر میدهم. و تا بحال هم سعی کرده ام که مودبانه و محترمانه نهی از منکر کنم.

حدود ساعت ۵ بعد ازظهر روز یک شنبه، طبق معمول روزهای گذشته از محل کار به منزل بر می گشتم. هنوز چند قدمی از میدان دور نشده بودم. سر کوچه ی منتهی به منزل، دختر فوق العاده بدحجابی از روبرو می آمد، حجاب بسیار نامناسب و آرایش غلیظ دختر صحنه ی بسیار بدی ایجاد کرده بود... به نزدیکم که رسید گفتم: "خانم لطفا حجابتونو رعایت کنید." هنوز به آخر جمله نرسیده بودم که زن برگشت و در کمال ناباوری گلویم را گرفت و چند بار به صورتم چنگ زد.

و همینطور که به سر و صورتم میزد و گلویم را فشار میداد شروع به فحاشی کرد که تو به چه حقی به من گفتی حجابتو...آدمت میکنم، درستت میکنم که دیگه "جرات نکنی" به کسی بگی حجابشو رعایت کنه ... سعی کردم خودم را از دستش بیرون بکشم. رها که شدم گفتم چرا اینطوری میکنی؟ من ازت خواستم حجابتو درست کنی...دوباره چند تایی فحش حواله ام کرد و ادامه داد... به شماها هیچ مربوط نیست که .... تو خیلی ... که گفتی و دوباره به سمتم هجوم آورد... باز خودمو از دستش بیرون کشیدم و گفتم خب حالا که اینطوره پس بیا بریم اون سمت خیابون شما از من شکایت کن و من هم بخاطر اینکه منو کتک زدی از تو شکایت .... در حین گفتن این صحبت باز به سمتم پرید و اینبار از پشت سر چادر و روسری من رو گرفت و کشید و سعی داشت چادرو از سرم برداره... همینطور که چادرم دستش بود و میکشید، فریاد میزد: تویی که باید حجابتو برداری... خودم چادر از سرت بر میدارم...خودم روسریتو برمیدارم.. شماها باید ازاینجا برید....شماها همه چیزو خراب کردید...شما چند نفر بیشتر نیستید..."ما" نمیذاریم "شماها" اینجا زندگی کنید.خودم چادر از سرت میکشم...

همه توانمو گذاشتم که چادر از سرم برداشته نشه و بحمدلله موفق به کشف حجاب کامل نشد وبا فریادهایم بالاخره آقایی اومد و منو از دستش نجات داد. در این فاصله حدود بیست سی نفری هم جمع شده بودن و تماشا میکردند یا چیزی میگفتن اما خبری از نیروی انتظامی که محل استقرارش دقیقا آن سمت خیابان بود نشد که نشد .با اصرار مردانی که اونجا بودن به سمت خانه برگشتم در حالی که اون زن همچنان فریاد میزد اگه یک بار دیگه ببینمت میکشمت...مگه بار دیگه نبینمت،اگه ببینمت زنده نمیذارمت ....

بعد از برگشتن به خانه، همراه اعضای خانواده دوباره برگشتم و به همان کلانتری مراجعه کردم که گویا با شرایط موجود، کمکی از آنها نیز ساخته نبود و باید کم کم باور کنیم که جای منکر و معروف عوض شده و حکمی به نام امر به معروف و نهی از منکر را باید فراموش شده بدانیم. باید کم کم باور کنیم که اگر بخواهی محجبه باشی و حکم خدا را رعایت کنی، باید قید امنیت و حداقل حقوق شهروندی ات را بزنی، نه قانون و نه مجری از تو حمایت نخواهد کرد... در همین تهران خودمان، پایتخت ایران اسلامی، شهر اخلاق ..."
https://jahannews.com/vdcc1oqip2bqom8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1oqip2bqom8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
از اين بي ادبها هميشه بوده و هستند. اگر به درگاه خداي غافر الذنب و قابل التوب ، توبه نكند اثر عملش را خواهد ديد زماني كه فقط خودش خواهد فهميد كه طغيان در مقابل امر الهي مرتكب شده است .اما چه دير شده است؛ بياييم زود تر به دامان قران و عترت برگرديدم و توبه كنيم خدا ارحم الراحمين است.
علی
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه فاصله گرفتن ما از امر به معروف و نهی از منکره. اگه ما تکلیفمونو انجام میدادیم وضعیت اینجوری نمیشد
سید محسن
سلام
بنده یک پیشنهاد دارم از آنجا که مسائل فرهنگی باید از طریق خود مردم حل شود و نه حکومت به همه دوستان پیشنهاد میدم تا به مدت یک هفته به صورت سازمان یافته و مردمی ( نه نطامی) دوستان محجبه و غیور در این حوالی تردد کرده و به تذکر لسانی تاکید میکنم تذکر لسانی و پخش بروشور پیرامون حجاب بپردازیم ضمنا از روحانیون هم میشه کمک گرفت
ما باید فضا را عوض کنیم تا اینها گستاخ نشوند و فکر کنند که اونها اکثریتند و ما اقلیت
ر.م.سایبری
یک زمانی حسین را بخاطر امر به معروف و نهی از منکر سر بریدن . مردم کوفه /

و حال مردمی که ادعای برتری نسبت به مردم کوفه را دارند ..... علیه امر به معروف و نهی از منکر شمشیر میکشند .

شک نکن اگه اون زن شمشیر داشت..... سر میبرید.
Iran, Islamic Republic of
بعنوان يك مسلمان بايد بميريم گويا وقت تاراج شرف رسيد مسلمانان بيدار شويد.
نويد
Iran, Islamic Republic of
يك پيشنهاد براي مسوولان انتظامي و فرهنگي و ...!
همونجور كه بي حجابي رو آزاد گذاشتيد و به هتاكيها و درگيريهاي اونها رسيدگي نميكنيد، محجبه ها و بچه حزب الهي ها رو هم آزاد بذاريد و اگر درگير شدند، اونها رو دستگير نكنيد (!) تا ما بتونيم از همون حربه اونها، يعني ناامن كردن فضا براي بدحجابها از طريق درگيري فيزيكي و ... استفاده كنيم و بهتون نشون بديم كه چند ماهه بساط بي حجابي رو جمع ميكنيم! خلاصه چنان فضا رو براشون ناامن ميكنيم كه نتونن بيان بيرون!
فقط بشرط اينكه نيروي انتظامي يه دفعه نپره بياد وسط ما رو دستگير كنه! قول بده همونطور كه از بي حجابا حمايت ميكنه، از ما هم حمايت كنه!
قوه قضاييه ياد قانون مجازات اسلاميش! در مورد ما نيفته! قول بده همونجور كه بندهاي مربوط به بي عفتي رو تعطيل كرده، اينها رو هم نديد بگيره!
ما ميتونيم چند ماهه شر بي حجابي رو بكنيم.
نيروي انتظامي انصاف داشته باشد. اين مورد ديگر خيلي وقيحانه است. پيگيري كنيد وگرنه خيلي دور نيست روزي كه صبر تمام شود آنوقت امثال اين خانم بدحجاب فقط كنج خانه را خواهند داشت. از ما گفتن !
United States
خدا لعنت کنه اون بی حجاب بی هویت و بی شخصیت رو
رها
اگه من بودم بلایی سرش می اوردم که دیگه از خونه بیرون نیاد.چرا اون خانم هیچ کاری واسه ی دفاع از خودش نکرد؟
حبیب
Iran, Islamic Republic of
خواهرعزیز من خودم قربانی این فاجعه هستم بینی ام راشکستند ودربیمارستان بستری شدم هیچکس نیومد بگوید باقالیت به چند؟
علی بازرگان
Iran, Islamic Republic of
امربه معرف هزینه های اینجوری دارد که درمقابل ثواب ان هزینه جزئی است ما افرادی داشته ایم جانشان را فدا کردند
محسن
نیروی انتظامی وظیفه دارد با اون خانم بد حجاب قاطعانه برخورد کنه تا این هنجار شکنی ها به عرف تبدیل نشه.
فقط نیروی انتظامی وظیفه داره؟!!!!
شما بیایید در یک مهمانی همه مسئولین نیروی انتظامی رو با خانواده هاشون دعوت کنید، بعد خواهید دید که چند خانواده به حجاب اسلامی اعتقاد دارند !!!!!!
برای حجاب باید از رضا خان درس گرفت که اول دورو بری های خودش رو مجبور به ترک حجاب کرد و بعد از مردم خواست که حجابشون رو بردارند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
بی حیایی برخی ها از اون زمانی شروع شدکه در دوران آقای خاتمی به آمرین به معروف انگ مزاحم! می زدند.
این که تعجبی نداره خواهرم.
وقتی در مقوله حجاب وعفاف ، نیروی انتظامی یه تنه جلوی مورد دارها وایستاده خوب نباید انتظار بیشتری هم ازشون داشت .

بنده همین پریروز به یه آقایی که داشت ساعت2بعدازظهر در حاشیه خیاباون ولی عصر-بالاتر از ونک رد می شد و شیرکاکائو وکیک می خورد بصورت عبوری خواهش کردم: "فدات شم ماه رمضونه " بعداز 2یا 3متر فاصله گرفتن طرف دوید دنبالم و گفت:" منوتو قبرتو نمی گذارن.توروهم همینطور. به تو چه ربطی داره که روزه می خورم؟ باید اینو بفهمی که این حزو مسائل خصوصی افراده وبه کسی ربط نداره!!!!!!!"
بنده هم برگشتم وبهش گفتم اولا برات آرزوی سلامتی میکنم وضمناً اینکه روزه بگیری یا نگیری به من ربطی نداره . من منظورم به عنوان یک تذکر ویا درخواست بود . ولی اینو بدون اظهار به روزه خواری اشکال داره ، نه روزه گرفتن یا نگرفتن و....

در کل طرف حرف مارو نفهمید ومن هم نتونستم حالیش کنم ........
بی حیایی این جماعت از بی غیرتی امثال من شماست که بی تفاوت گذشتیم هر کاری هزینه داره هزینه امر به معروف هم همینه دیگه باید فریاد زد
خانم! تهرانی ها را حکومت واگذاشته هر کاری می خواهند بکنند.تلاشت بیهوده بوده و هست و خواهد بود که اینجا از معروف صحبت کنی
صادق
البته این موارد اینجوری نادر پیش میاد
اما ما مذهبی ها اگه حکم خدا روکه امر به معروف ونهی از منکره اجرا نکنیم از این بدتر هم میشه
زهرا
کاملا موافقم
آروین
United States
این صحبت شما با مبانی دین ناسازگار است. امام علی (ع) میفرمایند: در راه حق از کم بودن اهلش نترسید.
ما باید وظیفه را انجام دهیم و نتیجه با خداست.
اگر این دیدگاه شما صحیح بود امام حسین (ع) باید جان خود را نجات میدادند!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه کوتاهی خودمان است .پيامبر رحمت حضرت محمد مصطفي (ص) مي فرمايند: «بايد امر به معروف و نهي از منکر کنيد وگرنه خدا بدهايتان را بر شما مسلط مي کند.»

سيره اجتماعي پيامبر(ص)-ص۲۰۲
باز هم اگر امر به معروف نکنیم از این بدتر می شود
اقای خاتمی استارتشو شما زدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا باعث و باني اين بد حجابي ها را لعنت كند. مسئوليني كه در اين خصوص كم كاري كرده اند و مي كنند مطمئن باشند كه روز قيامت بايد پاسخ گو باشند در اين دنيا كه گويي نه دست ما به جايي مي رسد.
يا صاحب الزمان (عج) ظهور فرما و زمين را از لوث اين بدكاران و گنهكاران پاك فرما
اللهم عجل الوليك الفرج
محسن از جهرم فارس
اگر من بودم که طوری اون دختر بدحجاب رو ادب میکردم که تا سالها جرات نکنه از نزدیک اون منطقه رد بشه ... مقصر خود مائیم که تذکر زبانی رو گذاشتیم کنار , چندتا جوجه فکلی عشق آمریکا و اسرائیل هم مثل این تو خیابون برای ما ... میکنن
مثلا" چکار میکردی !؟ یعنی الان توی جهرم فارس، توی محله شما دختربدحجاب وجود نداره ؟
عماد
خدا عقلتان دهاد! قصه ی طوطی و بازرگان رو نشنيده ايد؟ به راحتی با ساده لوحی شما دارند به بقیه خط می دهند. با اين خبر شما و 598، از فردا چادر است که سر خواهر و مادر من و شما بکشند. عقل هم چيز خوبی است . ليس کل ما يعلم یقال .
اين ها را بايد محرمانه به مسوولان منتقل کرد.
خیلی غلط می کنند چادر از سر مردم بکشند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مسئولان اینقدر می دانند که ..... باید علنی بشه شاید غیرت بعضی های دیگه به جوش بیاد و یادمون باشه که خودمون باعث شدیم و هرچقدر امر به معروف بیشتر فراموش بشه منتظر عواقب بدتر باید باشیم که یکی از دختران محجبه رو وقتی از نمازجمعه برمی گشت اراذل و اوباش تنها گیرش میارن و زنجیر دور گرنش می پیچند و تو کوچه روی زمین می کشند و تا مدتها این دختر بیمارستان بستری بود نه کسی با خبر شد نه جهان چیزی نوشت نه کسی به اون دختر خانم سری زد. تا کی؟ و چقدر بی تفاوتی!!!
با عماد موافقم
کسی در ضرورت برخورد با بد حجابی شک نداره اما اینکه چادر از سر کسی بردارن مورد نادریست که گفتنش باعث شایع شدنش میشه در اصلاح اشاعه فحشاست.
محمد
Norway
با روندی که در جامعه هست و در صورت ادامه همین روند در آینده نه چندان دور خروج اسلام از جامعه ایرانی و یا ابتلا به عذاب الهی بعید نیست...
زن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تازه به این نتیجه رسیدی من سال گذشته در مترو همین مشکل برایم پیش آمد ولی میدانی مشکل کجاست بانوانی که در مملکت به عنوان زنان سیاسی خود را معرفی می کنند برای زنان کار میکنند ادعای پنج پست وزارت دارند ولی ولی ولی از خود نمی پرسند تاکنون برای دل زنان محجبه ایرانی چه کرده اند مرکز مشارکت زنان - شورای فرهنگی اجتماعی زنان و ... باید یکدست و یکصدا شویم و خودمان بصورت خودجوش و مردمی در برابر این مفاسد زمان این افراد بی عفت بپاخیزیم و گرنه از این زنان دیگی گرم نخواهد شد ..............................
امید
این برمی گردد به این که اگر حکومت دست آنها بیفتد چه بلایی سر ما می آورند.
باید بیدار شویم.
نه بسان گذشته که گاهی خلاف شرع بود بلکه آنچه اسلام عزیز گفته است مو به مو
اف بر کسانی که با شعارهایشان و آزادی نامحدود کار را به جایی رسانده که زنان و مردان بی دین و کثیف اینقدر پررو شده و با افراد متدین اینگونه برخورد کنند.
یک عده نفهم دارن اسلام و ارزشها رو نابود میکنن برای اینکه رای بیارن و حکومت کنن
حسین رستمی
Iran, Islamic Republic of
اف بر ماکه فقط نظاره گریم
مثلا چندصدهزار نفر شهید شده اند
یه حرکتی باید متدینین انجام بدن . بعضی ها دچار توهم هستند.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد .....
روحانی موسوی خاتمی کروبی و .... مچکریم
راستی هاشمی از شماهم
علی
اون خانوم ناهی منکر نباید اون دختر لجن پراکن رو رها می کرد باید قضیه را پیگیری می کرد تا آخرش تا امثال اون فاسد جرئت نکنن این رفتارهای وحشیانه و برخاسته از نفس پلیدشونو تکرار کنن. البته مقصر اون مردای بی غیرتی اند که به جای برخورد با دختره، اون خانمو راهی خونه اش کردن.
واقعا باید به حساب این زنان بد حجاب و دریده رسیدگی کرد.
یعنی تو این شهر بی در و پیکر دو نفر مسلمون با غیرت پیدا نشدن که حق اون ... رو کف دستش بذارن
خوب نه ديگه
مگه شك داري
تهران ام الفساد شهرهاي ايرانه
Iran, Islamic Republic of
اولا افرین به شما که با رعایت حجاب برتر نشان دادی که حتی در گرما و با زبان روزه هم میشود عفاف و حجاب را کامل و درست رعایت کرد و تاسف از کمبود کار فرهنگی در مدارس و دانشگاهها -دختری که در راهنمایی ابرو اصلاح میکند و پدر و مادرش هم هیچ اعتراضی نمیکند عملا ارایش و بدحجابی او را به بهانه اینکه این کارها برای قدیمی هاست و از مد افتاده شده یا سخت نگیر برایش مجوز صادر میکند ولی امر به معروف و نهی از منکر هم شرایطی دارد که یکی از شرایط ان حفظ حرمت و احترام شخص نهی کننده از منکر است که با این اوضاع سکوت بالاترین فریاد به وضعیت اجتماعی ایران است
اي فردي که کامنت دادي "روحاني مچکريم" چه ربطي به روحاني دادره چرا نگيم احمدي نژاد مچکريم ... ! فعلا که روحاني نيومده ... اولا که اصلا شايد مقصر کسي نباشه و واقعا اينکه اقتصاد فاسد و پولهاي حرام و ....يک عده را دريده و بي حيا کرده ...حالا چه بد حجابي و چه روزه خواري علني ...
چطور تیم های ورزشی بعد 8 سال حمایت احمدی نژاد موفق میشن اقایون از روحانی مچکرن بعد تو این مسائل از احمدی نژاد باشن؟
نه داداش درهمه سوا نکن!
خدا خیرت بده خانوم که خانومی کردی امر به معروف کردی! کاش کمی عقل داشتن فکر می کردن چرا باس حجاب داشته باشن!؟
کاش نابود بشـی پایتخت سرزمینم با همه ی آدمهای بدت...کاش!
سارا
دیگه وقتشه تا مردم مومن و غیور ایران با یک حرکت گسترده و انقلابی اعتراضشونو به این جماعت مفسد و هنجارشکن نشون بدن و بساط بی بند باری و بی حیایی رو جمع کنن تا امثال اون دختر بفهمن که تو این مملکت که با خون بزرگان و پاکترین جوونها پا گرفته جایی برا اونها با اون اعمالشون نیست
Iran, Islamic Republic of
خدا نکنه که این اقدامات تکرار بشود والا رگ غیرت بچه مسلمان ایرانی به این بد حجاب بیشعور نشان میدهد که ما چند نفریم.ضمنا به جای روحانی از نیروی انتظامی باید تشکر کرد.
الان چند ساله اين روش بيحجابى باب شده ، ينى هنوز غيرتتون جا داره تا بجوش بياد ، واقعا كه .....
محمدعلی
ایراد اصلی به خاطر بی‌غیرتی مردان ماست. اگر مردان ما غیرت را فراموش نکرده بودند، هرگز اجازه نمی‌داند که چنین افرادی در جامعه به زنان باحجاب توهین کنند.
موسی
تا وقتی مسوولین ما که بعضا لباس دین به تن دارند اینگونه به قضایا نگاه میکنند ورفتاری ماکیاولیستی دارند واز سوی دیگر سنگ نظام اسلامی ورهبر مظلوم انقلاب را به سینه میزنند وضعیت از این هم بدتر خواهد شد
محمد
بله.....وقتی شکمها از لقمه ی حرام پر باشد امر به معروف رنگ میبازد!!!!!
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
باید زنان محجبه به این بلا نسبت خانم ها بفهمانند که یک نفر و کم نیستند.
محمد
امیرالمومنین (ع) می فرمایند : در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن ترک شود اراذل و اوباش بر آن جامعه حاکم میشوند . این هم از نتیجه تساهل و تسامح که مجرمین طلبکار هم میشوند
Iran, Islamic Republic of
(لا اکراه فی دین) شاید بنده خدا اصلا مسلمون نبوده ما نمی توانیم همه را مجبور کنیم
اولا لا اکراه فی الدین جاش اینجا نیست حرف حقی نزنید که بخواید ازش منظور باطل برداشت کنید

ثانیا اقلیت هم که بوده باشه در جامعه اسلامی زندگی می کنه و نباید قانون این جامعه رو بشکنه و بعد تازه پر رویی هم بکنه

ثالثا از عقده گشایی هاش و حرفاش معلومه از اون مسلمون شناسنامه ایهاست که اسما مسلمونه ولی عملا لیبراله و دینو خصوصی!!! می دونه
شما مفسر قرآنید؟ اکراه یعنی چی؟ اجبار یعنی چی؟یعنی مثلا وسط خیابون سکس هم بکنند باید بگیم لا اکراه فی الدین؟!!! فرق دین و قانون رو هم می دونید؟ در تمام دنیا قانون لازم الاجراست. فرقی هم نداره دین طرف چی هست و چی نیست. این مملکت هم مجلس داره و با رای مردم قانون گذاری صورت می گیره.

نسبت دادن چیزی به دین که مربوط به آن نیست می دونید چه گناه بزرگی هست؟ خدا از سر تقصیرات امثال شما بگذره که فضای ایجاد شده قسمت بزرگیش ناشی از همین برداشت های شخصی و نسبت دادن های کسانی است که حداقل های دین خودشون رو هم نمی شناسند. تازه تفسیر هم ارائه می دن از قرآن.

از خدا بترسید...
Iran, Islamic Republic of
بهتر است بمنظور جلوگیری از هر گونه برخورد از سوی عناصر افراطی از هر دو طرف کار، تذکر فقط از طرف ارگانها و ضابطین رسمی صورت پذیرد ./
1. منکر فقط حجاب خانم ها نیست.

2. اگر اولویت بندی هم بکنیم منکر چیزی است که باعث شده زنانی با این پوشش به خیابانها بیایند و دین گریز باشند.

3. به عقیده من بی حجابی معلول است نه علت.

4. متاسفانه نشان دادن چهره خشن از اسلام، بزرگنمایی عزا داری ها و کوچک کردن شادی ها و فساد برخی مسئولان سیاسی موجب بدبینی به دین و رفتار انسانی در قشر جوان شده

5. کاش ما هم یاد می گرفتیم که دین امری انتخابی است و نه اجباری، مطمئن هستم سیره رسول الله هم اینگونه امر به معروف کردن نبوده، که اگر بود تا کنون چیزی از اسلام باقی نمانده بود. کسی را نمی شود به زور به اسلام عزیز علاقه مند کرد.
دوست عزیز

1- منکر فقط بدحجابی نیست اما در این نوشته موضوع اینه و بحث منکرات دیگه به بیراهه بردن بحثه

2و3- علت یابی یکی از وظایف نخبگان و خواص جامعه است اما این وظیفه مسلمین را که همانا یکی از مراحلش تذکر با زبانی خوش است نمی شود

4- بهتره از این بحث سوءاستفاده نکنیم تا تساهل و تسامح رو که سالهاست توسط تهاجم فرهنگی به خوردمون داده شده مطرح کنیم چون اولا خیلی از همین هایی که بد حجابن در مراسم مذهبی دیده میشن و اهل خدا پیغمبرن و در مراسم سیاسی هم اغلب هستن مثل راهپیمایی ها و رای گیری ها پس مشکل دین گریزی نیست. البته من معتقدم اونهایی که از روی عناد بد حجابی می کنن مثل این خانم دین گریزن اما اغلب بد حجابا اینطور نبستن

5- دین اجباری نیست اما ادم اگر در جامه ای دینی قرار گرفت منطق انسانی حکم می کنه که به قانون اکثریت احترام بذاره بعدشم این خانم محترمانه تذکر داده به نظر مشا دیگه باید چه کار می کرد؟ بی تفاوت رد میشد تا سیره پیامبر باشه؟!!! اتفاقا تساهل و تسامح داره ریشه دین پیامبرو در میاره
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
لااکراه فی الدین در مرحله پذیرش دین هست نه بعد از پذیرش
وقتی دینو پذیرفتی باید بهش عمل کنی و دین مجموعه برنامه های الهی برای زندگی بشره و زندگی بشر هم شامل دو بعد فردی و اجتماعیه پس ادعای شخصی بودن دین مغلطه ای احمقانه است
امید
شکی نیست که باید عوامل بی حجابی رو از بین برد اما این دلیل نمی شه که با بدحجابی برخورد نکرد
اگر به خاطر عللی دزدی زیاد بشه درسته که بگیم نباید با سارق کار داشت ؟؟؟
هر چند باید اون عوامل را هم در نظر گرفت
فاطمه
United Arab Emirates
باید دست اون مسئولینی رو طبق گفته ی امیر المومنین قطع کرد که باعث شدن دزدی زیاد بشه بعله اینجوریاس مقایسه هاتون واقعا مسخره اس فکر می کنید خیلی عالمانه دارید حرف می زنید.
صادق
مغالطه نكن
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه استدلال ضعیف و بی ربطی که مملو از مغالطه های نا خواسته بود... واین نشانه عدم علم به مبانی بحث کردنه.خیلی از این حرفایی که کوچه بازاریه و قائلینش فکر میکنن پر محتوا سخن میگن بدم میاد!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی بعضا حجاب خانمهای خود مجریان اجرای حکم مشکل دارد ایا کمکی از انها بر می اید؟
مهدی
سلام
سایتهای ارزشی باید بک سایت برای این کار راه اندازی کنند
مسئله حجاب با توسل به مسئولین حل نمیشود
فقط مردمی حل میشود
باید موجی را خودمان راه بیندازیم
جباری
این وضعیت زننده حجاب در اطراف محل کار ما هم زندگی در شهر را دشوار نموده است و اینکه امروز این خبر منتشر شده و هیچکس نسبت به ان واکنش نشان نداده است بسیار خطرناک و اسف بار است ، تاکی سکوت؟ تاکی بی تفاوتی؟ تا کی سیاست زدگی؟ به خاطر بیاوریم این کلام را که گفت: "به داد اسلام برسید به داد عفاف برسید"
جعفر
واویلا
اف به غیرت ... افرادی که نظاره گر بودن تا چادر از سر ناموس شیعه بکشند

اگه من اونجا بودم غیرتم رو به اون زنیکه ی بی حجاب نشون می دادم تا حساب کار دست دیگران هم بیاد
حتی اگر به قیمت جونم تموم بشه ...
...
اگه 4 تا مرد واقعی این میدون پیدا بشه و واقعا جلوی این افراد بایستند حتی به قیمت جونشون همه چیز درست میشه
اون افراد بی غیرتی که اونجا بودند هیچکدام آدرسی از این سلیطه بی عفت نداره؟
بهرام
باسلام و ضمن ابراز تاسف از وضعیتی که برای خواهرمان پیش آمده، باید متذکر شد که نهی از منکر از جمله موقعی واجب است که احتمال تاثیر کردن تذکر در مخاطب باشد و در عین حال بیم ضرر خوردن به تذکر دهنده هم نباشد و چون در این واقعه هم احتمال تاثیر نبوده و هم بیم خطر وجود داشته نهی از منکر واجب نبوده است شک دارید بروید رساله امام و هر مرجع دینی را بخوانید واقعیت این است که نباید خودسری خود را به پای دین بگذاریم و بعد بگوییم وااسلاما. به هر حال چون خواهرمان قصد خیر داشته انشا الله ثوابش را می برد ولی حالا که مسئله را برایش توضیح دادم دفعه دیگر ثواب هم نخواهد برد چون خودسری ممنوع است خواهش دارم کمی به این عرایض فکر کنید.
حدیثه
اگر اینطور است که شما می گید پس امام حسین علیه السلام هم به دلیل خطراتی که در امر به معروف و نهی از منکر برایشان وجود داشت نباید قیام می کردند اما می بنیم که قیام ایشان و در واقع شهید شدن در راه دین بعدها اثر گذاشت ....آثار امر به معروف و نهی از منکر ممکن است مدتی بعد دیده شود و این یک وظیفه است برای همه و از روی احساس یا تنها نیت خیر داشتن نیست....
سیدعلی
اولا کی گفته تاثیر نداشته؟؟!!!
یکیش همین که این موضوع مرده و فراموش شده زنده بشه
یکی دیگش اینکه اعصاب اون بی حجاب هم به هم ریخته
شما فرض کن 4 روز پشت سر هم از افراد مختلف تذکر بگیره، واقعا دیگه اعصابی براش می مونه؟
ثانیا اگه توی مسیر 5 نفر دیگه هم به این خانم تذکر می دادن و مثل شما توجیه شرعی!!! نمی آوردن آیا باز هم اون می تونست اینجوری بیرون بیاد؟
ثالثا فرمایش حضرت آقا مبنی بر تذکر لسانی چی میشه؟
علی
Iran, Islamic Republic of
خواهشا وارد بحث فقهی نشید چون از حرفاتون معلومه هیچ سر رشته ای در این زمینه ندارین. احتمال تاثیر در مخاطب مربوط به ضمیر خود فرد ناهی از منکره ممکنه یکی احتمال تاثیر بده وممکنه کسی احتمال تاثیر نده پس اونیکه احتمال میده عمل میکنه و اونیکه احتمال نمیده انجام نمیده. البته کسی نباید برای اینکه از این مسئولیت فرار کنه به خودش دروغ بگه که تذکر در این فرد تاثیر نداره
باران
جعفر آقا چند سال پیش همین اتفاق برای منم توی اتوبوس افتاد که چند تا باغیرت مثل شما اون جلبک رو سرجاش نشوندن آخ کیف کردم .
ناصر
از نیروی انتظامی خواهشمندیم هر چه سریعتر اون بد حجاب وحشی رو شناسایی و دستگیر کنه.....
حسین
قلبم فشرده شد با خواندن این مطلب
احسنت به نیروی انتظامی!!!!!!!!!!!!!
ما مشهد بودیم صبح رفتم نانوایی میدان جانباز مشهد نان بخرم دیدم صدای آواز زن گذاشته اومدم بیرون به 110 زنگ زدم گفتم اگر امکانش هست بیایید و یک تذکر بدهید گفت آقا شما نونت رو بگیر چکار به این چیزها داری؟!!!
sadegh
خدا همه ی افراد مسئولی که به اسم کار فرهنگی رسیدگی به این گونه مسائل رو پشت گوش می اندازند رو خوار و ذلیل و ریشه کن کند به حق همین ماه عزیز . انشاءالله
United States
کار ناشایست آن زن را کسی تایید نمی کند ولی باید دید "روش امر به معروف " شما درست بود یا نه .بلا فاصله وبی هیچ مقدمه ای و طرح دوستی ریختن می شود کسی را اصلاح کرد یا نه ! ...
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم یه خورده برای مسائل دینتون وقت بذارین و یه خورده مطالعه کنین طرح دوستی چیه ؟ مگه مردم فرصت این کارو دارن..این کار فداکاریه و هرکسی نمیتونه براش وقت بذاره بعدم تو مسئله امربه معروف و نهی تذکر دادن با نگاه و لسان و...شرطه بقیه کارای دیگه رو هرکس میتونه با فکر و تجربه خودش انجام بده
Iran, Islamic Republic of
بیشتر بی حجابها همین رفتار وقیحانه رو انجام می دهند خودم شخصا این رفتار رو یک بار دیگه هم دیدم
که علاوه بر فحاشی می گفتند به شما چه ربطی داره ربطش اینه که این خانم ها مردها و پسران ما رو به فساد می کشن هر چه قدر هم که خوب باشن ....
خواهر خوبم اجرت با سید الشهدا.......
اینو بدون این رفتار ها فقط مال تهرون نیست من توی شیراز هفته ای چند مرتبه با این مسایل دست و پنجه نرم می کنم راه حلش اینه که همه امر به معروف کنند که نمی کنند مومنین خوابشون برده
خواهر عزیز بدانید در این را خدا کمکتان خواهد کرد و شما تنها نیستید
محمد ن
خانم مجاهد
واقعا امتحان بزرگی رو پشت سر گذاشتید
خدا پاداش خیر به شما دهد
ح ص
اینا معمولا ناخوناشونم درازه مثله گربه پنجول میکشن.
Iran, Islamic Republic of
دخالت در زندگی روزمره مردم واکنشهای اینچنینی هم دارد.
علی رحیمی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم
چه دخالتی در زندگی روزمره؟!!
خانومی که با وضع زننده وارد خیابون میشه با اون شرایط تمام احساسات مردم و خاصه جوونهارو تحریک میکنه..تجاوز به حقوق مردم نکرده؟!!
چطور کسی که پول و اموال انسان رو بدزده مجرمه ولی کسی که احساسات مردم رو که سرمایه وجودی هر فرده بدزده مجرم نیست؟!! حالا اگه کسی به چنین کسی تذکر بده باید مورد هتک قرار بگیره؟! چه قضاوت ناعادلانه ای کردین
بدونید فردای قیامت مسئولید
علی
شما جماعت که این همه ادعا دارین، بقیه چیزایی رو که خراب کردین رو درس کنین حجاب پیشکش...
اون منطقه وضعیت بسیار بدی داره
حسین قربانی
واقعا متأسفم برای این جامعه ، اگه من اونجا بودم بلد بودم چطوری اون دختر رذل رو ادب کنم
اینجا ایران اسلامیه...
چطور خانم بد حجابی جرات کرده به هموطن ما همچین جسارتی بکنه...ادم با دشمنش همچین برخوردی نمیکنه.
سید علی هاشمی
ما بالاخره نفهمیدیم که وظیفه کامل این گشت ارشاد یا اورژانس اجتماعی چیه؟
حرمت چادر مادر سادات چی شد پس؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به نظرم کمی بد به اون خانم گفته
ولی چنین افراد بی ادبی رو نباید به حال خودشون گذاشت
تا کی سکوت؟
نتيجه عملكرد دولت احمدي نژاد ه تعجبي نداره حالا شما هي افراد كو چیکو بزرگ کنید میلینید همه چیز جابجا میشه جهان عزیز دست مریزاد روت میشه پخش کنی
Iran, Islamic Republic of
امر به معروف شرایطی دارد که باید رعایت شود تا به بهانه امر به معروف دچار انجام منکری نشویم ؟
همه بخوانند
Iran, Islamic Republic of
اي خدا بيامرزه پدر و مادرشو كه كتكت زد.
رها
واقعا براتون متاسفم.
نقی
منم برای شما متاسفم
مهدی جعفرزاده
Iran, Islamic Republic of
ناموس خودتم اگه می زد خود شیرینی می کردی
Iran, Islamic Republic of
ناقص نوشتی برعکس فهمیدند
حامد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عدم حضور نیروی انتظامی سالهاست که مشهود است این روز ها در میادین اصلی شهر روزه خواری می کنن اما خبری از نیروی انتظامی نیست . حجابم که ...
هموطن
سلام. انتشار فرهنگ حسنه حجاب بیش از سایر ارگان‌ها به‌عهده صداوسیما است که متأسفانه هرچه گفته می‌شود هیچ تأثیری در تغییر و تصحیح رفتار افراد مرتبط ندارد...
کجا تهران شهر اخلاقه؟
United States
متاسفانه شرایط به نحوی شده که متخلف و قانون شکن احساس امنیت میکند! بیایید همه با هم عهد ببندیم که هر چه ناهنجاری دیدیم تذکر دهیم. همین دختر بی حجاب، اگر چند نفر دیگر هم بهش تذکر بدهند حتما خودش را جمع میکند. سکوت ما باعث میشه که فکر کنند در اکثریت هستند و ما در اقلیت!
علیرضا
بی حجابی زنان ؛ از بی غیرتی مردان
دوست
واقعا متاسف شدم . عزیزم باید میزدی تو دهنش
خیلی متاثر شدم
واقعا دردناکه
تو مملکتی که ادعای اسلامی بودن داره ، اینطور با یه خانم محجبه برخورد میکنن
معصومه
Germany
من یک زن چادری هستم که با اعتقاد درونی خودم با حجاب شدم ولی اگر کسی من را به این روش میخواست باحجاب کند اصلا از دین زده میشدم. برادران وخوهران من این روشش نیست.
رضا
یکی بگه باید تا کی تحمل کنیم.باید حرفمونو به کدوم مسئول بگیم.چرا مسئولان پر ادعای ما به فکر بد حجابی نیستند.
برادر
اون خانم محجبه نمی خواسته طرف را با حجاب کنه، خواسته به وظیفه ی دینی اش عمل کنه.
برای حجاب دلایل عقلی داریم اما عقل تگر اسیر شهوت باشه نمی پذیره...
محمد
متاسفم جهان که نظرات تندو میذاری مگه حرف من چی بود که نذاشتیش.خجالت بکش.ضمنا حالم از این دموکراسیت بهم خورد برو بابا
یکی
روحانی سوپرایزم کردی!!!
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید
Canada
واقعا شرم به نیرو انتظامی که از شما به خاطر دخالت خود سرانه در امور شخصی‌ مردم حمایت نکرد. واقعا متن تاثیر گذاری بود.
هادی
سلام علیکم
خیلی جای تاسف دارد که در کشور اسلامی زنی که مرتکب منکر شده جرات داشته باشد این کار زشت را انجام بده، اگر هر کسی فقط اظهار ناراحتی از وضع غیر اسلامی این زنها کند به خودی خود جرات این کار را ندارند ولی وقتی (بعضی) از سران مملکت با افتخار می گن بی حجابی منکر نیست باید انتظار این صحنه های ناهنجار را هم داشت،
به امید روزی که در جامعه ما بی حجابی نبینیم
Iran, Islamic Republic of
...
ايران
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بي شرمي و بي حيايي داره غالب ميشه به عفت و حيا...!!
لیدی
Iran, Islamic Republic of
این دیگه زیادی خشونت به خرج داده.