جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
در مراسم افطاری سفارت ایران در عراق مطرح شد؛

نظر نخست وزیر پیشین عراق درباره نقش رهبر انقلاب در انتخابات

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 299142
مراسم افطاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد جمعه شب (۲۱ تیرماه) با دعوت از دکتر ابراهیم جعفری، رییس هم‌پیمانی ملی و رییس جریان اصلاحات در محل سفارت برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا ابراهیم جعفری در این مراسم در سخنانی با اشاره به گسترده بودن روابط دو جانبه ایران و عراق، عمق این روابط را در طول تاریخ حقیقتی غیرقابل انکار دانست که نشات گرفته از مشترکات مادی و معنوی از جمله حب اهل بیت (ع) و تمسک به قرآن (که در ماه رمضان بر آن تاکید شده) است و با وجود اختلاف در زبان رایج در هر کشور و اقوام مختلف، در عمق روابط کارساز بوده است.

وی با یادآوری سریال یوسف پیامبر(ع)، ادامه داد که ساخت سریال‌های مختلف تاریخی و دینی ( همان‌گونه که قرآن قصه را مهم می‌داند و از احسن‌القصص یاد می‌کند) و ترجمه و صدور آن به دیگر کشورها، تاثیر بسزایی در رواج فرهنگ دینی و برقراری ارتباط بین دو ملت داشته است. این رسالتی بوده که جمهوری اسلامی ایران به دوش کشیده است.

جعفری هدف از ماه مبارک رمضان را روزه‌داری و صبر در مقابل خواهش‌های نفسانی دانست که منجر به تقوا می‌شود.

وی گفت: همین تقواست که باعث نزول برکات می‌شود و انسان را به عرش می‌برد که نمونه بارز آن امام خمینی(ره) است.

رییس هم‌پیمانی ملی و جریان اصلاحات عراق اضافه کرد: خوشحالیم که انتخابات (ریاست‌جمهوری ایران) با سربلندی و موفقیت برگزار شد. باید اذعان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای با درایت خود، نقشی بی‌بدیل در کسب این موفقیت‌ها و ایجاد حماسه سیاسی داشت.

هم‌چنین در آغاز این مراسم سفیر کشورمان در عراق گزارشی از پیشرفت روابط دو کشور در یک سال گذشته در زمینه‌های مختلف ارائه کرد و بر ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *