جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مکانی برای آر‌امش روح و روان + تصاویر

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 298623
سرچشمه زیبا و مناطق دیدنی اطراف این منطقه همه ساله در ایام بهار و تابستان میزبان گردشگرانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور می‌باشد.
به گزارش جهان، سرچشمه و کوهسار ازناو به لحاظ طبیعت زیبا و وجود چشمه‌سارهای روان میزبان گردشگران از سراسر کشور است.
 
وجه تسمیه چشمه ازناو به ناودان برمی‌گردد و با یک نگاه به کوهسار ازناو به عینه دو کوه به هم پیوسته ناودان شکل است که چشمه از دل کوه جاری و روان است.
 
این سرچشمه زیبا که در کنار روستای خوجین بر قامت خلخال تکیه کرده است با چشمه‌های جوشان و فعال و دبی آب 400 لیتر در ثانیه یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های استان اردبیل است.


 
این چشمه 500 هکتار از اراضی پایین دست خود را آبیاری کرده و باغات اطراف آن از اول بهار میزبان گردشگران بوده و رونق صنعت توریسم در شهرستان خلخال را رقم می‌زند.
 
در شهرستان خلخال ازناو را به نام ترکی آن «ازنو» می‌شناسند و مردم محلی علاقه فراوانی به گذراندن اوقات فراغت و ایام تعطیل در این گردشگاه زیبا و کوهسار ازناو می‌باشند.
 
از اول تابستان بیش از20 تور گردشگری از داخل و خارج از کشور از این منطقه بازدید کرده که صحبت‌های آنها نشان از زیبایی دل‌انگیز این سرچشمه و باغات اطراف آن دارد.
 
گردشگران ایرانی مفیم کشور انگلیس که از مجموعه گردشگری ازناو خلخال بازدید کردند، در رابطه با زیبایی‌ها و جاذبه‌های این منطقه اعلام کردند که فکر نمی‌کردند که پایان چنین جاده‌ای به مجموعه زیبایی همچون ازناو برسد و طبیعت و آب هوای مطبوع آن را بی‌نظیرخواندند.
 
هموطنان ایرانی از سایر استان‌های کشور نیز صخره‌ها و کوهپایه‌های کوه ازناو را مناسب برای ورزش‌های کوهنوردی عنوان کردند.
 
در بعضی از نقاط کوه ازناو غارهایی کوچک وجود دارد که گردشگران بسیار علاقمند به دیدن مجموعه‌ غار‌های ازناو هستند.
 
شهروندان تهرانی نیز از آلودگی هوای پایتخت گفتند و از اینکه با حضور در این مکان احساس لذت می‌کردند، سخن گفتند.
 
شهروند تهرانی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: درست است که در تهران و مناطق مختلف شهر تهران پارک‌ها و فضاهای سبز برای حضور خانواده‌ها و بازی کودکان فراهم است ولی هیچ کدام از مناطق تهران زیبایی، خنکی و بکر بودن این منطقه را ندارد.
 
این گردشگر تهرانی گفت: برای فرار از شلوغی و محیط آلوده شهر بزرگ تهران و شهرهای بزرگ دیگر گشت و گذار در خلخال و در کوهسار ازناو را به هموطنان پیشنهاد می‌کنم.
 
 

 
مسافران ورودی به ازناو تقاضایی‌ها نیز داشتند، آنها گفتند مسئولان و شهرداری باید فکری به حال این منطقه بکنند. نباید باغات این منطقه که به زیبایی خاصی از سال‌ها پیش در این منطقه رشد کرده یکسره تبدیل به آلاچیق و یا هتل و یا مجموعه های دیگر شود و حتی بعضی از آنها از کافی بودن امکانات رفاهی و بعضی دیگر نیز از کمبود آن گفتند.
 
اما نکته دیگر اینکه مجموعه گردشگری ازناو که با ارتفاع 3500 متر از سطح دریا در کنار دست شهر خلخال پذیرای گردشگران است نیاز به توجه جدی دارد.
 
هم اکنون این منطقه به دلیل همجواری با جاده خلخال به اسالم و نزدیک به شهر مملو از مسافر و گردشگر است و امکانات رفاهی و آلاچیق‌هایی برای استراحت موجود است که روز بر روز به رونق این مجموعه می‌افزاید.
 
امیدواریم مسئولان شهرستان خلخال با نگاه بیشتر به این مجموعه گردشگری و تسریع در ساخت اقامتگاه‌های ثابت و تکمیل هتل‌ها موجبات سفر تعداد بیشتری از هموطنان کشورمان به دیدن مجموعه‌های گردشگری خلخال را فراهم کنند.
 
به گزارش فارس، از سایر مناطق گردشگری در نزدیکی شهر خلخال می‌توان از منطقه گردشگری فینارود خلخال و منطقه گردشگری اندبیل خلخال یاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *