سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

شاه‌کرم: حمایت ازتئاترمقاومت شعاری است

شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 297396
شاه‌کرم، کارگردان نمایش «تمام من همه عدو» گفت: حمایت از آثار نمایشی با مضمون دفاع مقدس و مقاومت تنها در حد شعار است و ما برای روی صحنه بردن یک نمایش با مشکل تأمین بودجه، مکان اجرا و... مواجه هستیم.
شاه‌کرم: حمایت ازتئاترمقاومت شعاری است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایش ”تمام من همه عدو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر روی صحنه است.

شاه‌کرم در خصوص حمایت از این نمایش گفت: این نمایش در سه جشنواره تئاتر مقاومت، بصیرت و نفت عسلویه برگزیده شده است و در حال حاضر باید بدون اینکه حمایتی از آن صورت بگیرد روی صحنه برود، متاسفانه هنوز به نامه گروه نمایشی ما جهت میزان حمایت از سوی مرکز هنرهای نمایشی هیچ پاسخی گفته نشده است، بنیاد روایت نیز با توجه به این که انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس زیر مجموعه آن است، هیچ حمایتی از نمایش «تمام من همه عدو» نکرده‌ است.

”تمام من همه عدو» بدون حمایت در حال اجرا

وی تصریح کرد: حمایت از آثار نمایشی با مضمون دفاع مقدس و مقاومت تنها در حد شعار است و ما برای روی صحنه بردن یک نمایش با مشکل بودجه، تامین مکان اجرا و... مواجه هستیم. سالن اداره تئاتر نیز علی‌رغم مدیریت خوب مریم معترف و تلاش بسیار گروه فنی و اداری این مجموعه، به دلیل آثار ضعیفی که در گذشته در خانه نمایش اجرا شده، تماشاگرش را پس زده است.

نویسنده نمایش «تو هرگز نخواهی گشت» در رابطه با داستان نمایش «تمام من همه عدو»‌ اظهار داشت: این نمایش داستانی دو پیرمرد است که به اجبار سی سال در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند، یکی از آن‌ها ایرانی و دیگری عراقی است و در اصل پیرمرد ایرانی، آن یکی را به اسارت گرفته، اما پیرمرد عراقی علی‌رغم اینکه می‌توانسته به کشور خود بازگردد،‌ این کار را نکرده است، چراکه دیگر جایی برای زندگی در عراق ندارد.

این نمایش برگزیده چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر و نمایش برگزیده دومین یادواره تجلی بصیرت است که با بازی علی غابشی و مرتضی شاه‌کرم هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به نشانی میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، خیابان شهید محمدآقا روی صحنه می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *