دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۶

همراهی نگران کننده متهم امنیتی با گزینه وزارت دولت یازدهم

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 296682
برخی اخبار درباره نزدیکی اطرافیان حسن روحانی با یک متهم امنیتی که هنوز در مرحله دادگاه و رسیدگی به جرائم خود قرار دارد، نگرانی‌هایی را در میان افکار عمومی ایجاد کرده و از سویی، لزوم توجه رئیس‌جمهور منتخب و همچنین مسئولان ذی‌ربط و نمایندگان مجلس درباره اعضای کابینه احتمالی را بیشتر از قبل نشان می‌دهد.
همراهی نگران کننده متهم امنیتی با گزینه وزارت دولت یازدهم
به گزارش جهان به نقل از رجا، تا برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب حدود یک ماه باقی مانده و در این مدت، تیم حجت‌الاسلام روحانی فرصت دارد تا با بررسی افراد مختلف، لیست موردنظر خود برای تشکیل کابینه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی را تهیه کند؛ لیستی که تاکنون گمانه‌زنی‌های متعددی درباره آن مطرح شده اما دفتر رئیس‌جمهور منتخب آنها را رد کرده است.

با این حال، برخی اخبار از قطعی شدن نام محمود واعظی به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم حکایت می‌کنند. این مساله از آنجایی باعث ایجاد نگرانی در میان افکار عمومی شده که منابع آگاه از نزدیکی وی به مهدی هاشمی رفسنجانی خبر می‌دهند؛ ارتباط نزدیکی که سبب شده تا مهدی هاشمی در اکثر قریب به اتفاق جلساتی که واعظی حضور دارد، او را همراهی می‌کند.

نزدیکی گزینه احتمالی وزارت امور خارجه به یک متهم امنیتی که هنوز مراحل قضایی و دادگاه خود را طی نکرده، قطعا با واکنش نمایندگان مجلس در جلسه رای اعتماد روبرو خواهد شد. قاضی سراج، قاضی پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی اخیرا در این باره گفته است: "پرونده مهدی هاشمی به دلیل ایرادات به دادسرا مسترد شد و تحقیقات بر روی این پرونده همچنان ادامه دارد. مشخص نیست که پرونده مذکور چه زمانی به دادگاه ارسال می‌شود. ان‌شاءلله پس از پایان تحقیقات پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد."

از آنجایی که رسيدگي دقيق و بدون تبعيض به اتهامات مهدي هاشمي رفسنجاني يكي از انتظارات جدی مردم از دستگاه قضایی است و افكار عمومي انتظار دارد كه قوه قضائيه بدون در نظر گرفتن هر گونه انتساب و فشار،‌ بصورت عادلانه و منطقي به موارد مطرح شده عليه اين متهم رسيدگي كند، همراهی یکی از اطرافیان نزدیک رئیس‌جمهور منتخب با این فرد، قطعا موجب نارضایتی مردم و واکنش جدی مسئولان امر خواهد بود.

در همین زمینه باید حجت‌الاسلام روحانی ضمن تذکر جدی به اطرافیان و تیم همراه خود، با هرگونه همراهی و نزدیکی به افراد و عناصری را که دارای اتهام امنیتی هستند، به طور صریح و قاطعانه برخورد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت یازدهم از کسانی که در فتنه 88 دست داشتند از سران تا پایین ترین را جذب کابینه اش خواهد نمود این جای تعجب نیست اتفاقا اگر انجام ندهد باید شک کرد. وقتی از هاشمی و خاتمی از سران اصلی فتنه 88 در مناظره دفاع نمود معلوم بود در کابینه اش چه کسانی جای دارند.
Australia
بخوری پاته نخوری پاته

مهدی هاشمی وصله نا چسبی است که خواسته یا ناخواسته به نظام چسبیده است
Iran, Islamic Republic of
فقط کافی بود این متهم دانه درشت طرفدار احمدی نژاد بود آنوقت میدیدید که از اصولگرا و اصلاحاتی و میانه رو چگونه برای تحت فشار گذاشتن قوه قضاییه برای محاکمه اش با هم کورس می گذاشتند
حسن ایزدی
Canada
تا این گونه افراد هستندحداوند عاقبت کشور و مردم ایران را بخیر بگرداند.
آقاي روحاني كه منتخب مردم است نبايد از كساني كه در فتنه٨٨ نقش داشتند استفاده كند مهدي وفائزه هاشمي از همان دسته اند ايشان با اين كار اعتماد مردم را از دست ميدهد 
سید
نگرانی در میان کدام افکار عمومی؟