جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۲

بعضی آقایان‌ کابینه عذرخواهی‌ کنند

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 304714
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات وزرای پیشنهادی روحانی در برخی از کمیسیون ها گفت: به برخی از این آقایان گفته شده عذرخواهی کنید اما آن ها گفتند بدون عذرخواهی وارد کابینه می شویم، این افراد باید اعلام برائت کرده و در صحن علنی عذرخواهی کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مسعود میرکاظمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: تحلیل دقیق وقایع در مجلس خلائی بزرگ است، باید تصمیمات خوبی به جای حرکت های موجی و بدون استدلال و منطق توسط گروه های خاص باید به جایی برسیم که هر نماینده برای خود تحلیلی درست داشته باشد تا بتوانیم یک هم افزایی دقیق برای حل مشکلات کشور داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای اخیر احساس می کنم برخی واقعیت های جامعه پنهان شده است، در انتخابات اخیر مردم مشارکت خوبی داشتند و مراسم تحلیف هم در شان نظام برگزار شد اما نکته ای را باید اشاره کرد که در بحث های کمیسیون ها آقایانی که مراجعه می کنند نکات را به گونه ای دیگر بیان می کنند.

وزیربازرگانی دولت نهم ادامه داد: قشون کشی هایی که در سال ۸۸ وجود داشت تا ۹ دی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: برخی آقایان مطالبی مطرح می کنند و مشکلات کشور را به هلوکاست ربط می دهند، این جمله در ابتدای دولت نهم گفته شد اما اتفاقی که امروز گرفتار آن شده ایم در چهار سال اخیر اتفاق افتاد و آن نزول رتبه دیپلماسی در عرصه بین الملل بود.

میرکاظمی با بیان این که قصد روشن کردن برخی موضوعات در جلسه علنی دارم گفت: بنده دردولت نهم مسئولیت وزارت بازرگانی را بر عهده داشتم، ماهی یک سفر به خارج از کشور و یا یک وزیر خارجی در کشور داشتیم اما بررسی کنید ببینید در چهار سال گذشته چند هیئت خارجی به ایران سفر کردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش از این اگر غرب می خواست تحریمی علیه ایران انجام شود باید چند ماه رایزنی می کرد اما امروز به راحتی اتحادیه اروپا و آمریکا ایران را تحریم می کند.

وی با تاکید بر این که نزول رتبه دیپلماسی ایران به اتفاقات سال ۸۸ برمیگردد و عده ای قصد پنهان کردن واقعیت را دارند اظهار داشت: این واقعیت در کشور ما اتفاق افتاد و اگر نظام ترحم می کند نباید واقعیت ها پوشیده شود.

میرکاظمی ادامه داد: امروز با ۷۳ درصد مشارکت مردم این گونه مردم جهان و مسلمانان به وجد آمدند. به نظر شما آیا با مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ۸۸ این وجد وجود نداشت.

میرکاظمی در ادامه به برخی اظهارات سفرای ایران در کشور های خارجی اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در سرمایه های خارجی ما افتاد قابل تامل است. صدا و سیما باید با سفرا و مسئولان ما در خارج از کشور مصاحبه کند، بعد از مشارکت بالای ۸۰ درصدی در انتخابات ۸۸ آنچنان شان نظام بالا رفت که سفرای کشورهای مسلمان به سفارتخانه ما در خارج از کشور رفت و آمد کرده و تبریک می گفتند و اعلام می کردند شما روی دموکراسی را سفید کردید.

وی ادامه داد: اما پس از حوادث سال ۸۸ آن تبریک ها تبدیل به سوال شد و متاسفانه زمان تیر خلاص به روابط خارجی ما زده شد که موضوع زندان از طرف یکی از سران فتنه اعلام شد که در زندان های ما فلان اتفاقات می افتد.

میرکاظمی تصریح کرد: پس از آن سفرای خارجی به سفرای ما در ایران تسلیت می گفتند و علی رغم تاکید سفرا مبنی بر این که چنین اتفاقاتی در زندان های ایران نیفتاده آن ها اعلام می کردند رئیس مجلس ایران چنین گزارشاتی را در اختیار داده است.

میرکاظمی ادامه داد: متاسفانه رخدادهای سال ۸۸ کشور ما را از سطح عالی به سطح پائین رساند، این تحریم هایی که پشت سر هم حتی بدون مذاکره با سایر کشورها ایجاد می شود ناشی از بی خردی های سال ۸۸ است.

وی تاکید کرد: خواهش می کنم توجه کنید. برخی از وزرا پیشنهادی به کمیسیون ها می آیند و همه مشکلات کشور را به یک جمله هولوکاست نسبت می دهند.

وی در ادامه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم عذرخواهی سران فتنه اشاره کرد خواستار تعریف دقیق اصولگرایی شد.

وی با بیان این که اظهارات اخیر برخی افراد موجب شد امروز در صحن علنی این گونه صحبت کنم گفت: بنده معمولا با حلم و تمانینه صحبت می کنم اما در چند روز اخیر عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مرا وادار به سخنرانی کرد.

میرکاظمی اظهار داشت: رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان تاکید کردند اگر مسائل سال ۸۸ را مطرح می کنید مسائل عمده را قرار دهید مسئله این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانون کشور به شکل غیرنجیبانه ایستادگی کردند و به کشور ضربه زدند.

وی ادامه داد: رهبری در این هنگام دو بار تاکید کردند که چرا فراموش می کنید و ایشان ادامه دادند البته ممکن است در گذشته در کنار یک حادثه بزرگ اتفاقاتی بیفتد که انسان نتواند ظالم را از مظلوم تشخیص دهد اما باید توجه کرد که در این قضایا مسئله اصلی گم نشود.

میرکاظمی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در ادامه سخنرانیشان اظهار داشتند در سال ۸۸ کسانی که فتنه می کردند و در انتخابات اعلام می کردند تقلب شده چرا برای مقابله با تقلب اردوکشی خیابانی کردند، چرا جواب نمی دهند صد بار سوال کردیم نه در جوامع عمومی بلکه در شرایطی که قابل جواب دادن باشد چرا عذرخواهی نمی کنند.

وی تاکید کرد: بنده اطلاع دارم به برخی از این آقایان گفته اند عذرخواهی کنید اما آن ها تاکید کردند بدون عذرخواهی وارد کابینه می شویم.

وی در پایان تاکید کرد: وزرای پیشنهادی روحانی باید اعلام برائت کنند و در صحن علنی عذرخواهی کنند، از نمایندگانی که در دوره قبل اعلام برائت و عذرخواهی کردند تشکر می کنم، هزینه ای که به نظام وارد شده به این راحتی پاس نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یعنی با عذرخواهی مشکلشان حل می شود؟ واقعاً کسی که کارنامه غیر قابل قبولی دارد باعذر خواهی شایسته بازگشت به پست های مهم می شود؟ این چه حرفی است؟
واقعا که حق گفتی ولی کو گوش شنوا !