شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

احتمال انحلال مجلس توسط ارتش مصر

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 296644
منابع در ارتش مصر اعلام کرد، در صورتی که جناح های سیاسی این کشور تا پایان ضرب الاجل روز چهارشنبه، به توافق نرسند، احتمال دارد ارتش قانون اساسی را به تعلیق درآورد، مجلس تحت کنترل اسلام گرایان را منحل کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: منابع نزدیک به ارتش مصر جزئیاتی از طرح ارتش مصر برای مداخله در بحران سیاسی این کشور را فاش کردند.

براساس اعلام این منابع، در صورتی که طرفین درگیر در مصر تا پایان ضرب الاجل ارتش، به توافقی دست نیابند، ارتش مجلسی که اسلام گرایان اکثریت آن را دارند را منحل می کند و قانون اساسی را به حالت تعلیق در می آورد و یک شورای نظامی تا تصویب قانون اساسی جدید، موقتا اداره کشور را برعهده خواهد گرفت.

این منابع افزودند، شورای عالی نیروهای مسلح مصر همچنان در حال بررسی «نقشه راه» خود برای حل بحران سیاسی این کشور است و هنوز جزئیات آن قطعی نشده است.

ژنرال «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر روز دوشنبه به «محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر ۴۸ ساعت برای مذاکره و تقسیم قدرت با مخالفان مهلت داد.

البته ارتش تأکید کرده است در پی کودتای نظامی نیست.

افشای طرح ارتش در اوج بحران سیاسی مصر و در شرایطی رخ می دهد که موافقان و مخالفان مرسی دست به درگیری های خونینی زده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *