پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

دستی که پس از نیم‌قرن به صاحبش بازگشت

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 296585
پزشک آمریکایی پس از گذشت سال‌ها از جنگ ویتنام استخوان دست یک سرباز ویتنامی را به وی بازگرداند.
دستی که پس از نیم‌قرن به صاحبش بازگشت
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این پزشک آمریکایی در سال 1966 میلادی دست یک سرباز ویتنامی را که به شدت آسیب دیده بود از بدن وی جدا کرد و در تمام این مدت استخوان‌های آن را نزد خود نگه داشته بود.

«سام آکسلراد»، هنگام درمان سرباز ویتنامی که از ناحیه بازو آسیب دیده بود مجبور شد تا استخوان‌های دست او را قطع کند و سپس آن‌ها را با خود به تگزاس برد تا همیشه در ذهن داشته باشد که در آن زمان بهترین تصمیم پزشکی را برای این سرباز گرفته است.

این پزشک مدت‌ها، استخوان‌ دست را داخل چمدانی نگهداری کرده بود تا اینکه دو سال پیش صاحب اصلی آن را پیدا کرد.

این دو مرد روز گذشته با همدیگر ملاقات کردند. «هانگ»، سرباز ویتنامی و صاحب دست قطع شده، پس از آن که محتویات داخل چمدان را دید از اقدام این پزشک شگفت‌زده شد.

هانگ پس از دیدن استخوان‌های بازویش گفت: خیلی خوشحال هستم که پس از گذشت نزدیک به نیم قرن قسمتی از بدنم که آن را در جنگ از دست داده بودم به من بازگردانده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين را به پزشكان ما نشان بدهيد كه چقدر امانت نگه دار هستند حالا پزشكان براي درمان زندگي يك بيمار را از او مي گيرد و او را از هستي ساقط مي كند تا يک بخيه به دست بيمار بزنندتا بتواند 2 تا برج چندين خودرو دو تا بيمارستان و 2 تا كلينك چند در مانگاه و چند ازمايشگاه خود را چند برابر كند