دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۳
۴

محمد خاتمی: امیدوارم فضا لطیف‌تر شود

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 296353
سید محمد خاتمی با نسرین ستوده وکیل زندانی که در مرخصی به سر می‌برد، دیدار کرد.
محمد خاتمی: امیدوارم فضا لطیف‌تر شود
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، خاتمی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که "ان‌شاءالله همه زندانیان سیاسی آزاد شوند تا فضای مناسب پدید آمده باز هم لطیف‌تر گردد و همگان بتوانند خدمت خود را به کشور و مردم انجام دهند."

وی گفت: قطعا این رویداد به نفع همگان به‌خصوص نظام و کشور است و آینده را بهتر از گذشته خواهد کرد.

خاتمی همچنین ابراز امیدواری کرد که "همه به جانبی حرکت کنیم که خیر کشور و ملت در آن است و موجب تقویت اعتماد متقابل مردم و حکومت خواهد شد."

این سخنان در شرایطی بیان شده است که بسیاری همچنان محمد خاتمی را از متهمان اصلی فتنه 88 و آشوب علیه قانون و رای مردم می دانند. خاتمی هم تاکنون حاضر نشده از فتنه 88 اعلام برائت کند.

محمد خاتمی تلاش داشت که با کمک به پیروزی محمدرضا عارف به عنوان تنها کاندیدای اصلاح طلبان، زمینه بازگشت بدون شرط خود و دوستانش به فضای سیاسی را فراهم کند اما آرای کم آقای عارف، خاتمی را مجبور کرد او را وادار به انصراف کند. به همین دلیل خاتمی و دوستانش به امید امتیازگیری از حسن روحانی به حمایت از او تن دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
زهی خیال باطل آقای خاتمی .
به قول آقای روحانی همین که خودت آزاد هستی خدا رو شکر کن
احمد
United States
یک سوال:

آیا ملاقات با محکوم قضایی که علیه امنیت ملی فعالیت داشته و شدیدا مورد حمایت رسانه های بیگانه است نسبتی با اعتدال دارد؟

سوال دوم:

آیا خاتمی باز هم می تواند ادعای حمایت از رییس جمهور منتخب ملت را داشته باشد؟
Iran, Islamic Republic of
کلمات و عباراتی وجود دارند که معانی ناگفته و پنهانی دارند که ظاهرا گوینده آنها نیز تمایلی به آشکار ساختن منظور دقیق مد نظر خود از آنها ندارند! نظیر:

1. لطیف: فضا باید لطیفتر شود دقیقا یعنی چه؟ آیا یعنی مجرمان سیاسی و امنیتی آزاد شوند تا دوباره فتنه کنند؟

2. جوانان تفریح ندارند: کاش لااقل یکبار برای همیشه یک مرد پیدا میشد و میگفت که جوانان کدام کار مانده که دلشان خواسته باشد و انجام نداده باشند و الان باید با کمک واژه تفریح به آن نیز بپردازند؟ آیا منظورشان نبود نایت کلاب و کاباره و سرو عمومی مشروب است؟!

3. دختران ما باید در جامعه احساس امنیت کنند: مثلا همین مخدرات خیابان! به چه شمایلی در خیابان ظاهر نشده‌اند که باید از این پس با احساس امنیت با آن شمایل بتوانند ظاهر شوند؟ آیا منظور این است که باید بتوانند مثلا با دوتکه در خیابان قدم بزنند و یا با دامن کوتاه دست در دست دوست پسر خود راه بروند و کسی هم متعرضشان نشود؟!

کاش یکبار معنی این عبارات مشخص میشد تا بفهمیم مقصود گوینده آنها دقیقا چیست؟

برخی یا واقعا به رواج و عادی شدن برخی منکرات التزام دارند و یا مردم فریبی میکنند و با بیان این حرفها قصد جلب آرا و نظرات دیگران را دارند!!
یکی از این مخدرات محترم چادر از سر کشید یاد سال 78 افتادم که در همون فضای لطیف یکی از بسیجیها که رفت به یه سیگاری تذکر بده تو ماه رمضون اون سیگاری چاقو کشید و کشتش و انقدر فشار رو خانواده اون بسیجی آوردن که از خون بچه شونم گذشتن در صورتیکه حمل چاقو توسط یه جوان به اون سن خودش نشونه داشتن زمینه بزه درش بود از اینجور لطافتها ظرف 4 سال آینده ان شاالله که پیش نیاد