پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
وابسته نظامی ایران در مسکو تشریح کرد؛

جزئیات حضور ناوگروه ایرانی در روسیه

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 296049
سرهنگ سليمان عادلي با اشاره به حضور ناو گروه نیروی دریایی ارتش بندر آستراخان گفت: ناوگروه ايراني براي نخستين بار در روسيه حضور مي يابد و اين اقدام با هدف تحكيم روابط دريايي بين دو كشور و گسترش صلح و دوستي در آبهاي درياي خزر در روسيه انجام مي گيرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی نوشت: سرهنگ سليمان عادلي وابسته نظامي سفارت كشورمان در روسيه گفت: ناوگروه ايراني كه در بندر آستراخان روسيه حضور يافت، حامل پيام صلح و دوستي ملت ايران براي كشور فدراسيون روسيه و ديگر كشورهاي درياي خزر است .

عادلي افزود: اين ناوگروه از دو ناو جوشن و پيكان تشكيل شده است و به مدت چهار روز در بندر آستراخان روسيه حضور خواهد داشت.

ناوگان دريايي ايران براي نخستين بار امروز در آبهاي رودخانه ولگا حضور يافته و در يك ديدار غير رسمي با گذر از زير پل متحرك واقع بر روي اين رودخانه به سمت شهر بندري آستراخان روسيه حركت كرد.

وي اضافه كرد: ناوگروه ايراني براي نخستين بار در روسيه حضور مي يابد و اين اقدام با هدف تحكيم روابط دريايي بين دو كشور و گسترش صلح و دوستي در آبهاي درياي خزر در روسيه انجام مي گيرد.

وابسته نظامي سفارت جمهوري اسلامي ايران در روسيه گفت: پرسنل ايراني با همتايان روسي خود به تبادل تجربيات و تبادل نظر در باره همكاريهاي دوجانبه مي پردازند.

عادلي، حضور ناوگروه ايراني در بندر آستراخان روسيه را نشانه سطح بالاي اعتماد و روابط گسترده سياسي ميان دو كشور دانست.

وي افزود: دو كشور ايران و روسيه مي خواهند كه كشورهاي حوزه درياي خزر بدون دخالت قدرتهاي خارجي امنيت اين دريا را تامين كنند و حضور بيگانگان در اين دريا را عامل تشنج و تفرقه افكني مي دانند.

وابسته نظامي كشورمان در روسيه با بيان اين كه دو كشور سياست هاي امنيتي مشتركي را براي درياي خزر دارند، اظهار داشت: تهران و مسكو، درياي خزر را درياي صلح و دوستي و تقويت پيوندهاي همكاري مي دانند.

يگان نظامي منطقه نظامي جنوب روسيه با توجه به نزديك شدن دو ناوچه موشك انداز ايراني پيكان و جوشن، پل متحرك روي رودخانه ولگا را برداشته و مسير را براي عبور آنها به سمت بندر آستراخان باز كردند.

ناو روسي ولگودونسك متعلق به ناوگان درياي خزر روسيه در اين سفر ناوهاي ايراني را همراهي مي كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *