دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ایران صاحب مدال طلای فوق سنگین آسیا

سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 294957
وزنه بردار کشورمان عنوان قهرمانی فوق سنگین آسیا را به خود اختصاص داد.
ایران صاحب مدال طلای فوق سنگین آسیا
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با برگزاری مسابقات دسته فوق سنگین و با حضور ۱۰ وزنه‌بردار پیگیری شد.

در این دسته و در حرکات یکضرب ابتدا رشید شریفی به روی تخته رفت و توانست وزنه ۱۸۵ کیلویی را به خوبی مهار کند. در ادامه بهادر مولایی نتوانست این وزنه را مهار کند.

مولایی برای بار دوم به وزنه ۱۸۶ کیلویی حمله کرد که این بار موفق بود. شریفی در بار دوم هم در مهار وزنه ۱۹۱ کیلویی موفق عمل کرد.

برای حرکت سوم این بار مولایی زودتر روی تخته آمده اما نتوانست وزنه ۱۹۳ کیلویی را بالای سر ببرد، در ادامه شریفی هم حمله ناموفقی را به وزنه ۱۹۷ کیلویی داشت. تا به این ترتیب مدال‌های طلا و نقره یکضرب به ترتیب به رشید شریفی و بهادر مولایی تعلق بگیرد.

در این دسته بربانف از ازبکستان با زدن وزنه ۱۸۵ کیلویی به مدال برنز آسیا رسید.

با آغاز رقابت‌های دوضرب ابتدا رشید شریفی وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را مهار کرد. شریفی در مرتبه دوم هم به زیبایی وزنه ۲۲۶ کیلویی را بالای سر برد. وی برای حرکت سوم از لحاظ زمانی کم آورد و به وزنه ۲۳۲ کیلویی نرسد.

بهادر مولایی هم دو بار در مهار وزنه ۲۳۲ کیلویی و یک بار هم در بلند کردن وزنه ۲۳۳ کیلویی ناکام ماند تا از رقابت‌های دوضرب اوت شود.

در دوضرب شریفی پس از وزنه بردار تایوانی که وزنه ۲۳۳ کیلویی را بالای سر برد به مقام دوم رسید و وزنه بردار قزاقستان با ۲۱۷ کیلو سوم شد.

در مجموع نیز رشید شریفی با ثبت مجموع ۴۱۷ کیلو قهرمان آسیا شد و وزنه‌برداران تایوان و قزاق با مجمو ۴۱۳ و ۴۰۲ کیلو به ترتیب دوم و سوم شدند.

تیم ملی ایران در پایان این رقابت‌ها با کسب ۹ مدال طلا، ۷ نقره و ۵ برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *