شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
به دلیل بحران اقتصادی

کاهش کمک‌های نظامی آمریکا به تل‌آویو

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 294065
دولت آمریکا در راستای کاستن از هزینه های اضافی تصمیم گرفته است ۱۷۵ میلیون دلار از کمک های تسلیحاتی خود به تل آویو را کاهش دهد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الحیات نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای از مشاوران و کارکنان کابینه اش خواسته درپی تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی برکاهش حجم هزینه ها از واشنگتن نخواهند تل آویو را از این مساله مستثنی شوند.

روزنامه صهیونیستی " معاریو " در این باره نوشته است که دولت امریکا در راستای طرح ریاضت اقتصادی کابینه تصمیم گرفته مبلغ ۱۷۵ میلیون از هزینه های مربوط به کمک های نظامی دولت آمریکا که همه ساله برای ارسال سلاح وتجهیزات نظامی به تل‌آویو پرداخت می شده را کاهش دهد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی؛ این حجم از کاهش در حدود ۵ درصد از کل کمک های تسلیحاتی و نظامی دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی را در بر می گیرد و کل مبلغ کمک های سالانه واشنگتن از تل آویو رقم سه میلیارد و یک صد میلیون دلار است.

به نوشته این نشریه صهیونیستی؛ زمانی که دولت‌مردان رژیم صهیونیستی متوجه شدند رقم کاهش کمک‌ های نظامی آمریکا به تل آویو تنها به همین رقم محدود است وبیش از این کاهش نمی یابد اظهار خرسندی کردند.

مایکل ارون سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در این باره گفت: دولت تل آویو از آمریکا نمی خواهد از طرح ریاضت اقتصادی در پیش گرفته شده از سوی کابینه آمریکا مستثنی شود ، بلکه به گفته مایکل ارون تل آویو می خواهد در کنار آمریکا باشد و در کاستن از حجم هزینه‌ها را با آمریکائی ها سهیم باشد.

به نوشته این نشریه‌؛ مبلغ کاهش یافته از کمک های آمریکا به تل آویو تنها بر یک بخش از قدرت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی تاثیر منفی خواهد گذاشت و ان بخش هم مربوط به قرارداد برخورداری از ۱۹ فروند هواپیمای نظامی از نوع اف _ ۳۵ است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *