يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۶
۳

عکس / کجایند یاران من؟

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب: 293869
برای عکس زیر، شرح و تفصیل خاصی به ذهنم نرسید. سه تن از اعضای کادر «لشکر ۲۷ محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» عکسی به یادگار در کنار هم گرفته اند. هر سه نفر از مسئولین «گردان عمار» می باشند
به گزارش جهان نيوز، برای عکس زیر، شرح و تفصیل خاصی به ذهنم نرسید. سه تن از اعضای کادر «لشکر ۲۷ محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» عکسی به یادگار در کنار هم گرفته اند. هر سه نفر از مسئولین «گردان عمار» می باشند و به اسامی آنان به ترتیب از راست به چپ عبارت است از:

مرتضی عباسی ، مسئول واحد مخابرات گردان عمار
ابراهیم اصفهانی، فرمانده ی گردان عمار
احمد خرمی شاد، معاون گردان عمار

نام گردانی که این عزیزان در آن عضویت داشته اند، یاد آور آن بخش از خطبه ی ۱۸۲ نهج البلاغه است که ،اميرمؤمنان ( ع ) در کوفه بر روی سنگ هائی که برايش نصب کرده بودند ايستاد و پس از بیان خطبه ای قرا، فرمود:
بنده گان نيك خدا،عزم رحيل كردند. متاع اندك ناپايدار اين جهان را به نعمت‏ فراوان و پايان‏ ناپذير آخرت فروختند.برادران ما كه خونشان در صفين ريخته شد،اگر امروز زنده نيستند،زيان نكرده ‏اند تا اندوهگين شوند و شرنگ تيره ‏گون جفاى‏ دشمن را بياشامند.به خدا سوگند با خدا ديدار كردند و خدا مزدهاي شان را بتمامى‏ بداد و پس از ترسان بودن به سراى امانشان درآورد.
كجايند برادران من كه قدم در راه‏ نهادند و همراه حق درگذشتند؟
عمار بن ياسر كجاست؟
ابن تيهان كجاست؟
ذو الشهادتين كجاست؟
كجايند همانندان ايشان،برادرانمان كه با هم مرگ پيمان‏ بستند و سرهاي شان به سوى بزه كاران فرستاده شد.
سپس،على(ع)دست در محاسن شريف و كريم خود زد و در گريه شد و بسيار گريست‏.سپس، فرمود:
دريغا بر برادران من،كه قرآن تلاوت كردند و آن را نيكو آموختند و در آنچه ‏واجب بود، انديشيدند و بر پايش داشتند و سنت را زنده ساختند و بدعت را مي رانيدند و چون به جهاد دعوت شدند،اجابت كردند و به پيشواى خود اعتماد نمودند و از او پيروى كردند.

سپس،به آواز بلند ندا درد داد:
«الجهاد الجهاد»،اى بندگان خدا.بدانيد كه من امروز لشكر مى‏ آرايم.هر كه‏ خواهد كه با اين سپاه به سوى خدا در حركت آيد به لشكرگاه روى نهد.»
شادی روحشان صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد و با آقا حضرت علی اکبر (ع) مشهور شوند و مارا انشاءالله فراموش نکنند
زهرا
جایتان چقدر خالی است این روزها......علی تنهاست...کجاییدشما؟؟؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
چقدر زیبا و دلنشینند این فرشته های آسمانی روی زمین ، آی شهدا در قهقه مستانه تان یادی از این خاک نشینان دنیایی بکنید و در فیض حضور ارباب برای پرچمدار انقلاب و مردم ایران اسلامی دعا کنید که بسیار محتاج دعای شما ملکوتیان هستیم، یا علی

" خدایا ما را شرمنده شهدا و امام شهدا قرار مده "