سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۱

توکلی: روحانی با رهبری همراهی دارد

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 293028
یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیروزی هر یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تغییر ماهوی در سیاست خارجی و مساله هسته‌یی به وجود نمی‌آید، در عین حال گفت که مشی دیپلماسی رییس جمهور منتخب می‌تواند در میزان توفیق جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.
به گزارش جهان، احمد توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی که راه‌حل‌های کلی را مشخص می‌کنند، قواعد ثابتی هستند و تغییر روسای جمهور صرفا در نحوه پیاده شدن سیاست‌های فرودستی می‌تواند تاثیر بگذارد.

وی اضافه کرد: مثلا قانون چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری قوانین مشخصی هستند که تغییری نمی‌کنند، اما هر دولتی برای خودش ممکن است سلیقه و روش اجرایی متفاوتی داشته باشد که در نحوه اجرای این قوانین بی‌تاثیر نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در مساله هسته‌یی نیز تغییر ماهوی اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: چنانچه تاکنون به نظر می‌رسد اگر آقای روحانی پیروز انتخابات باشد، ایشان در مشی دیپلماسی خارجی سلایق خاص خودشان را دارند و کادر اصلی وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی را بر این اساس انتخاب می‌کنند و این حتما می‌تواند در میزان توفیق ما تاثیرگذار باشد اما به طور کلی جهت‌گیری‌های کلی نظام و سیاست‌های خارجی را طبق قانون اساسی رهبری تعیین می‌کنند و طبیعتا آقای روحانی هم با ایشان همراهی دارند.

توکلی اضافه کرد: وقتی شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه که مسوول تعقیب و برنامه‌ریزی دیپلماسی خارجی کشور هستند، در کادر اصلی دچار تغییر شوند و منش و سلیقه افراد متفاوت باشد، البته با تعقیب اهداف ملت، در اجرای سیاست‌ها تغییراتی حاصل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همین که توکلی از کسی ولو تلویحی حمایت می کند جای شکر دارد!