دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اعتصاب در فرودگاه‌های فرانسه

پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 292405
دومین روز اعتصاب مهندسان پرواز فرودگاه‌های فرانسه در اعتراض به طرح متمرکز کردن کنترل حریم هوایی اروپا، لغو صدها پرواز در این کشور را به دنبال داشت.
به گزارش جهان، فارس به نقل از نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نوشت: در پی اعتصاب در فرودگاه‌های فرانسه، امروز نیمی از پروازهای این کشور لغو شدند.

بر اساس این گزارش، ‌کارکنان فرودگاه‌های مختلف فرانسه با آغاز یک اعتصاب سه روزه علیه اجرای طرح آسمان اروپایی واحد، از روز سه شنبه دست از کار کشیدند. با این اعتصاب صدها پرواز در فرودگاه‌های سراسر فرانسه لغو شد.مقامات مسئول اعلام کردند که از ۷۶۵۰ پرواز برنامه ریزی شده برای روز سه شنبه، حدود ۱۸۸۰ پرواز لغو شده است.

«فیلیپ بیول» دبیر سندیکای کارکنان مرکز کنترل ترافیک هوایی در این مورد گفت: «کمیسیون اروپا می‌خواهد هزینه‌ها و دستمزدهایی که به کنترل ترافیک هوایی در فرانسه مربوط می‌شود را کاهش دهد. در نتیجه درآمد شرکت‌های هوایی پایین آمده و اجازه خرید ابزار مجهز به فن‌آوری‌های جدید را به ما نمی‌دهد.»

بنا به گزارش منابع حمل و نقل هوایی، این اعتصاب بر آماده سازی جدیدترین جت مسافربری اروپا یعنی ایرباس ای۳۵۰ نیز تاثیر منفی گذارده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *