دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۷
۲
علیرضا زاکانی:

جریان رقیب روی تفرقه اصولگرایان حساب کرده است/ وحدت ضروری است

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 292318
واقع‌بینی ودرنظرگرفتن مصالح نظام،انقلاب وجریان اصولگرایی به‌ طریق اولی بایدموردتوجه نامزدهای اصولگرا، سیاست‌مداران مشوق آنهاوعلی‌الخصوص بزرگان اصولگرایی قرارگیرد.
جریان رقیب روی تفرقه اصولگرایان حساب کرده است/ وحدت ضروری است
به گزارش جهان، علی‌رضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص ارزیابی خود از اوضاع اصولگرایان اظهار داشت: روز گذشته به‌صورت مشروح بیان کردم که باید تابع شرایط واقعی صحنه بود و عاقلانه تصمیم گرفت. اگر شرایط برای رقابت مهیا بود، نامزد گفتمانی مدنظر ما است و اگر فضا به‌سمت احتمال خطر رفت، همه اصولگرایان باید روی یک گزینه به وحدت برسند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته از مراکز مختلف به‌صورت روشن به ما اعلام کرده است که جریان مخالف اصولگرایی به خودی خود از شانس پیروزی برخوردار نیست و تنها بر تفرقه اصولگرایان حساب باز کرده است. لذا خطر جدی شده و وحدت اصولگرایان امری لازم و ضروری است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا وی بار دیگر رقابت درونی اصولگرایان را به‌صلاح نمی‌داند، گفت: همین‌طور است؛ اصولگرای واقعی کسی است که آرمان‌گرایی را با واقع‌بینی همراه کند و این مسئله‌ای است که رهبری بارها بر آن تأکید کرده‌اند و علاوه بر آن حتی از دانشجویان که آرمان‌گراترین قشر جامعه‌اند، مطالبه کردند که در اتخاذ تصمیم، اقدام و اعلام مواضع خود مصالح نظام را هم لحاظ کنند.

زاکانی ادامه داد: واقع‌بینی و در نظر گرفتن مصالح نظام، انقلاب و جریان اصولگرایی به‌طریق اولی باید مورد توجه نامزدهای انتخاباتی اصولگرا، سیاست مداران مشوق آنها و علی‌الخصوص بزرگان اصولگرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به تجربه تلخ اصولگرایان در گذشته و لزوم توجه به این موضوع یادآور شد: در انتخابات شورای شهر سوم که یک سال بعد از ریاست جمهوری نهم و در اوج محبوبیت جریان اصولگرایی برگزار شد، برخی اصولگرایان دچار غرور کاذب شدند و خطر اصلاح طلبان را درک نکردند. ارائه فهرست‌های جدا از سوی اصولگرایان همزمان با حضور یک‌پارچه اصلاح طلبان چه نتیجه‌ای داشت؟ در تهران یک‌سوم کرسی‌ها و در ۷ استان مهم به‌طور کامل صحنه شورای شهر را به رقیب واگذار کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: عده‌ای می‌گویند: "شما معتقدید که حضور یکی از کاندیداهای اصولگرا در دور دوم قطعی است؛ بگذارید دیگر نامزدهای اصولگرا هم تلاش کنند، شاید به مرحله دوم برسند و با فرض اینکه نرسند، در مرحله دوم همه به‌کمک آن نامزد اصولگرا می‌رویم و رقیبش را شکست می‌دهیم".

زاکانی ادامه داد: به دو دلیل، ترجیحی برای این مسئله وجود ندارد. اولاً اگر همه اصولگرایان یکی شوند، قطعاً در مرحله اول پیروز انتخابات خواهند بود. لذا چه‌کسی است که امکان توفیق امروز را به احتمالات فردا ترجیح دهد؟ ثانیاً چه تضمینی وجود دارد که در دور دوم بتوان پیروز شد؟ به‌نظرم راهیابی کاندیدای رقیب ریسک بسیار بالایی ایجاد می‌کند و بخشی از آرای سرخورده آنان را بیدار خواهد کرد و به‌هرحال نباید این ریسک را بپذیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ تضمینی به‌جز اراده و عزم برای از خودگذشتگی وجود ندارد. درک موقعیت خطیر کنونی آنچنان که حدادعادل به‌عنوان الگوی عملی نشان دادند، تنها راه‌حل است. باید تا دیر نشده بر نامزدی که احتمال پیروزی‌اش بر رقیب جریان اصولگرایی زیادتر است، اجماع شود و اگر عمل غیرمسئولانه باعث توفیق جریان مخالف شود، امت حزب‌الله آنها را رها نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جریان اصلاحات که مرده بود!!!!! پس شما از چی میترسید.
مخاطب
از همچنین تحلیلی متاسفم
در چه چه صورت ما مجاز به رای به غیر از اصلح هستیم؟؟؟؟!!!!!