شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
زاکانی در برنامه پایش تاکید کرد:

توجه به آرامش اولویت‌ کشور است/ باید بار سنگین تورم‌وبی‌ثباتی اقتصادی‌ازروی‌دوش‌مردم‌برداشته‌شود

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 289078
علیرضا زاکانی و یحیی آل‌اسحاق با حضور در برنامه پایش به تشریح دیدگاه‌های خود در رابطه با انتخابات آینده پرداختند.
توجه به آرامش اولویت‌ کشور است/ باید بار سنگین تورم‌وبی‌ثباتی اقتصادی‌ازروی‌دوش‌مردم‌برداشته‌شود
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه پایش در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا شما نامزد خود را برای انتخابات آینده انتخاب کرده‌اید، اظهار داشت: بنده انتخاب اولیه‌ام را انجام داده‌ام اما باز در حال بررسی برنامه‌هایی که از سوی کاندیداها اعلام می‌شود، هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا خانواده‌تان به نامزد نهایی که از طرف شما انتخاب می‌شود رأی می‌دهند، گفت: ما با یکدیگر بحث و سپس به تفاهم می‌رسیم اما در نهایت هرکس رأی خود را می‌دهد.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدید، گفت: این مسئله را باید از شورای نگهبان پرسید اما آنچه بیان داشتند این بود که مدیریتی در سطح وزارت نبوده است و ما استدلالمان این بود که برخی اقداماتی که انجام داده‌ایم از وزارتخانه نیز سنگین‌تر بوده‌اند اما نظر آنها این بود و ما پذیرفتیم.

زاکانی در پاسخ به این سؤال که وقتی این خبر را شنیدید چه واکنشی داشتید، گفت:‌ هم تعجب کردم از این جهت که فکر نمی‌کردم با این پیشینه و شرایط رد شوم اما نکته مثبت این بود که به وظیفه‌ام عمل کنم.

دبیرکل جمعیت رهپویان اضافه کرد: البته تعجب بنده از باب ناراحتی نبود و بنده با نهایت آرامش پذیرفتم و تشکر هم کردم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ‌درباره مهمترین اولویت فردی که رئیس‌جمهور می‌شود، یادآور شد: معتقدم توجه به آرامش در کشور و رفاقت در صحنه رقابت در اولویت است؛ تا پای صندوق رأی نامزدها رقیب بودند و بعد باید رفیق باشند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000289/nf00289078-1.jpg

زاکانی با تأکید بر اینکه باید بار سنگین تورم و بی‌ثباتی در حوزه اقتصاد از روی دوش مردم برداشته شود، گفت: باید هر فردی که شروع به کار می‌کند همه ظرفیت‌ها را بسیج کرده و به ثبات معناداری برساند و این اولویت کشور است.

نماینده مردم تهران در ملجس همچنین به اهمیت موضوع فرهنگ اشاره کرد و در ادامه یادآور شد: معتقدم بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی است.

به گزارش فارس، یحیی آل اسحاق که به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب مؤتلفه انتخاب شده بود در ادامه برنامه پایش در پاسخ به این سؤال که آیا انتخاب خود را انجام داده‌اید، اظهار داشت: این انتخاب یعنی سرنوشت ۸ سال کشور را در دست یک نفر قرار دهیم و در واقع این مسئله هم بار خدایی و هم بار وجدانی دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به هر کس شما رأی دهید خانواده‌تان نیز به او رأی خواهند داد، گفت:‌در خانه ما هرکس مختار است هر فردی را انتخاب کند و در واقع آزادی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سؤال که چرا ثبت‌نام نکردید، یادآور شد: از همان ابتدا قرار بود از ما ۵ نفر یکی بیاید که به غیر از یک نفر ۴ نفر دیگر ثبت نام نکردند که در واقع آن یک نفر نیز جدا از گروه رفت ولی بقیه بر روی یک نفر اجماع و ثبت نام کردند و او هم انصراف داد.

وی افزود: اساساً ما به این مسئله توجه داشتیم که اصولگرایان یک نفر را انتخاب کنند. کثرت در ابتدا خوب بود ولی بعد باید به یک نفر ختم شود.

آل اسحاق در پاسخ به این سؤال که اگر رئیس‌جمهور می‌شدید چه مسائلی را مطرح می‌کردید اظهار داشت: رئیس‌جمهور باید نگاه با علم داشته باشد و در واقع در حوزه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، روابط بین‌الملل حرف و برنامه داشته باشد که در واقع عملیاتی شوند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000289/nf00289078-2.jpg

وی اظهار داشت: در واقع بسترهای اولیه لازم است تا برنامه‌ها اجرا شوند؛ اولین موضوعی که وجود دارد این که فضای تعارضی در کشور باید به فضای تعامل سوق داده شود چرا که در فضای تعارضی برنامه‌ها شکل نمی‌گیرند.

آل اسحاق با تأکید بر اینکه برخی نهادها مثل سازمان مدیریت برنامه باید در کشور وجود داشته باشند، گفت: در مسائلی دیگر مانند روابط بین‌الملل نیز خط قرمز و چارچوب داریم و همه باید رعایت کنند و در واقع اعتقادات و آرمان‌های ما جزء منافع حیاتی ماست و کسی که رئیس‌جمهور شد نباید گفتمانش معارض انقلاب اسلامی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *