چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۳
۱
قاب پایداری/

عکس / چریکِ پیر

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 292121
بر اساس آن چه بر سینه اش حک شده "محمد ایزدی" است. بر کلاهخودش، ذکر مقدس تکبیر و عبارت" چریک پیر" با ماژیک نوشته شده و خنده پدربزرگانه اش، هیبتی جذاب و به یاد ماندنی به او می دهد.
به گزارش جهان نيوز، در سال های دفاع مقدس، سن و سال عمده رزمندگان، بین 18 تا 25 سال بود و این جوانان بودند که دشمن را جان به لب و فرسوده ساختند. اما در میان انبوه جوانانِ ارتش بیست میلیونی، تعداد سالمندانِ جوان دلی که عاشقانه، در جبهه ها به دنبال شهادت می گشتند گرچه بسیار نبود اما محسوس و دلگرم کننده بود.برخی از این پیرمردان، مانند حاج بخشی یا حاج جوشن یا عمو حسن(شهید)، با ویژگی های اختصاصی و روحیه بخشی های نمکین خود، آوازه بلندی هم در میان رزمندگان کسب نمودند.

عکسی مه می بینید، متعلق است به یکی از همان پیرسالانِ جوان دل که در سال 1359 و در جبهه های جنوب گرفته شده است.او لباس تفنگداران نیروی دریایی ارتش را بر تن کرده و نامش بر اساس آن چه بر سینه اش حک شده "محمد ایزدی" است. بر کلاهخودش، ذکر مقدس تکبیر و عبارت" چریک پیر" با ماژیک نوشته شده و خنده پدربزرگانه اش، هیبتی جذاب و به یاد ماندنی به او می دهد. خوب که دقت کنی، می بینی که آن چه در زیر کلاهخود بر سر دارد، نه عرقچینی است که پیرمردان به سر می گذارند، بلکه پانسمان زخمی است که در میدان نبرد برداشته است. امروز به احتمال قوی، این پیرِ مجاهد، دیگر در این دنیا نیست و به خیل همرزمان جوان خود پیوسته است اما این عکس غرورآفرین، یادش را برای ابد در تاریخ جاودانه ساخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
من به مدت یکسال مستاجر چریک پیر در سال 83 در شهر همدان بودم
اتفاقا پارسال هم به همدان رفتم و یه سر به ایشان زدم
همچنان سالم و از هوش خوبی برخوردار است...
چنانچه مایلید شماره ایشان را بهتون بدهم با بنده مکاتبه کنید...
ایشان پدر شهید هستند و صحبت ها و خاطرات خوبی از دوران مقدس دراند