پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
عریقات:

"جان کری" هفته آینده به رام‌الله می رود

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۵۷
کد مطلب: 291950
مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به منظور تلاش برای ازسرگیری مذاکرات سازش، به رام‌الله سفر می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «صائب عریقات» در حاشیه مشارکت در سمینار آمریکا و جهان اسلام در دوحه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت که تشکیلات خودگردان به موفقیت ماموریت «جان کری» برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین فلسطینیان و اسرائیل که از سال 2010 متوقف شده است، امیدوار است.

وی افزود: اسرائیل باید شهرک‌سازی را متوقف و از اراضی اشغالی سال 1967 خارج شود و اسرای فلسطینی را آزاد نماید.

وی تصریح کرد: اینها شروط فلسطینی نیست بلکه تعهدات اسرائیل است و بدون این موارد اسرائیل همان روش گذشته خود را تکرار کرده و هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

وی در خصوص زمان سفر کری به رام‌الله نیز پیش‌بینی کرد که کری هفته آینده به رام‌الله سفر کند اما به زمان دقیق آن اشاره‌ای نکرد و گفت: کری زمان سفرش به رام‌الله را برای ما تعیین نکرده است و همه آن چیزی که ما می‌دانیم این است که وی روز مشخصی را برای سفرش تعیین نکرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی امروز گزارش داد که کری سفرش به منطقه را که قرار بود فردا سه‌شنبه انجام شود، به تعویق انداخته است و زمان بعدی سفر وی نیز مشخص نیست.

عریقات در ادامه تلاش‌های کری برای ازسرگیری مذاکرات را ستود و گفت که کری ظرف دو ماه اخیر هفت مرتبه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چهار مرتبه با وی در واشنگتن و رام‌الله دیدار کرده است همچنانکه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نیز هفت بار دیدار کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *