پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کری: مذاکره پنهانی با مقامات ایرانی ندارم

پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 689159
جان کری گفت: به ایرانی‌ها نگفته‌ام چه‌کار کنند یا چه‌کار نکنند.
کری: مذاکره پنهانی با مقامات ایرانی ندارم
به گزارش جهان نيوز، «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا که هدایت تیم مذاکره‌کننده این کشور در جریان حصول توافق هسته‌ای با ایران را بر عهده داشت، ضمن رد اتهامات «مایک پامپئو»، وزیر خارجه فعلی آمریکا در خصوص دخالتش در سیاست خارجی واشنگتن درباره ایران، اظهار داشت که او به ایرانی‌ها نگفته که چه کاری باید انجام دهند یا چه کاری نباید انجام دهند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا به شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» گفت که از زمان خروج آمریکا از برجام تنها با یک ایرانی صحبت کرده است.

وی تصریح کرد: «من برای مدت کوتاهی وزیر خارجه ایران را در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کردم. اما یک کلمه در خصوص اینکه آنها چه کاری باید انجام دهند یا چه کاری نباید انجام دهند نگفتم. این به من ربطی ندارد.»

وی در خصوص اینکه آیا مذاکرات پشت پرده‌ای با ایرانی‌ها داشته گفت که «من در خصوص این موضوع پس از تصمیم به خروج از برجام مذاکرات پشت پرده‌ای نداشتم. پیش از آن هم مذاکرات پشت پرده نبوده است.»

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت داشتن بحث‌های عمومی توسط وزرا و سناتورهای سابق آمریکایی برای کسب اطلاع امری رایج است.

جان کری هم از سوی شخص رئیس‌جمهور آمریکا و هم از سوی وزیر خارجه فعلی این کشور متهم است که توصیه‌هایی را برای طرف ایرانی خود در زمان پس از مسئولیت داشته است. او تلویحاً به نقض قانون لوگان نیز متهم شده است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *