جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
غرضی در نشست خبری:

کناره گیری حداد غافلگیرکننده بود

هشت نفر بهتر از ۷ نفر است
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 291922
غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر واکنشش نسبت به کناره گیری حداد عادل گفت: خبر کناره گیری حداد غافلگیرکننده بود بالاخره ۸ نفر بهتر از ۷ نفر است.
کناره گیری حداد غافلگیرکننده بود
به گزارش جهان به نقل از مهر ، محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که امروز دوشنبه در خبرگزاری فارس برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر عکس العملش در مورد کناره گیری حداد عادل گفت: خبر کناره گیری حداد عادل غافلگیری کننده بود بالاخره ۸ نفر بهتر از ۷ نفر است ما گروهی عمل می کردیم.

غرضی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در مناظرات تلویزیونی رقبای شما چقدر اخلاق را رعایت کردند گفت: در مورد شخص من کاندیداها مهربانانه عمل کردند ضمن اینکه اعتراضی به حرکت های آنها ندارم بلکه احترام خاصی به آنها قائلم و امیدوارم توفیق داشته باشند.

وی ادامه داد: در این مناظرات در بخش امنیت یک عده حرفهایی می زنند که با هم مغایرت هایی داشت. به نظر من این نوع سخنان در اداره دولت بحث بخشی است که ارزش تقایری ندارد بالاخص در انتخابات تاثیر چندانی ندارد. من خیلی به صدا و سیما گفتم اصلا موفق نشدید جامعه را در جریان اهداف کاندیداها قرار بدهید چون اکثرا مثل هم صحبت می کردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا تا به حال کاندیدای ریاست جمهوری نشده اید گفت: من به واجب کفایی نگاه می کنم. این دفعه فضای اقتصادی اجتماعی جامعه را ملتهب دیدم و خواستم با مردم صحبت کنم.

وی در ادامه نشست در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سهم شما در زمان وزارتتان در ایجاد تورم در دولت های گذشته چقدر بوده است گفت: تمام اقدامات من ضد تورم بوده، هرگز کار تورمی نکردم و با تمام دولت های گذشته هم همیشه درگیر بودم مثلا شبکه وسیع برق، گاز، مخابرات و نظام مهندسی را پایه گذاری کردم. من به شدت در این ۳۰ سال پای این کارها ایستادم و ضد تورم عمل کردم چون حتی یک ریال از این دولت ها نگرفتم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما گفته اید امیدی به پیروزی ندارید آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: من لعنتی فرستادم به جریانها و خبرگزاری ها. ما رفته بودیم به اتاق بازرگانی و من به بازرگانان گفتم من رای شما را ندارم اما بعضی از خبرگزاری ها نوشتند غرضی گفته رای ندارم من نیز به آنها گفتم شما مسلمان هستید چرا دروغ منتشر می کنید؟ دروغگو جز اینکه به روز قیامت اعتقادی ندارد خیری ندارد. در خبرگزاری ها شکل غربی قوی تر از شکل اسلامی است.

غرضی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سیاست های شما در خاورمیانه به چه شکلی خواهد بود گفت: من وزیر نفت بودم حافظ اسد را می شناسم وقتی ما یک قرارداد نفت با سوریه بستیم ۲ ساعت بعد حافظ اسد اعلام کرد یک خط لوله ۳۰۰ هزار بشکه ای که از عراق می رفت مدیترانه مسدود کردم در همان هنگام بی بی سی گفت کاری که ایران کرد مانند این بود که ایران ۱۰ لشگر در عراق پیاده کرده باشد.

وی ادامه داد: در زمان وزارت من نخست وزیر ترکیه یکی از دوستانم بود که در آن زمان موفق شدیم قراردادی با ترکیه عقد کنیم هنوز هم تبادل خوبی با کشورهای خاورمیانه داریم. در ترکیه، عراق ، سوریه، لبنان، قدرت سیاسی ما افزایش پیدا کرده است ما هیچ مشکلی با کشورهای همسایه نداریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر در این انتخابات شانس پیروزی دارید گفت: من رقابت نمی کنم من همکاری می کنم. سه کلمه گفته ام که هیچ کس با آن مخالف نکرده است. دولت ضد تورم، توسعه جمهوریت و اسلامیت و سومی اینکه اگر مردم ۵۰ میلیون رای بدهند آمریکایی ها ساکت می شوند. مردم اگر اینها را پذیرفتند به من رای می دهند.

غرضی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برنامه های اقتصادی شما در دولت احتمالی چیست؟ گفت: من دولت ضد تورم تشکیل می دهم یعنی دولتی که به اندازه درآمدش هزینه کند در این صورت دلار تثبیت می شود، تولید ملی سامان می یابد و اگر تولید سامان یافت اشتغال ایجاد می شود. ملتی که صد سال تورم را تجربه کرد آیا نمی تواند ۲ سال بدون تورم سر کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال همان خبرنگار مبنی بر اینکه برنامه شما برای بازنشستگان چیست گفت: بزرگترین خدمت من به بازنشستگان این است که درآمد آنها را تثبیت بکنم آن چیزی که اطلاع دارم این است که روش فیزیکی به نفع بازنشستگان نیست.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه هایش برای اشتغال و استخدام چیست افزود: دولت در شرایط فعلی توان اداره کارکنان خود را ندارد چه برسد به استخدام، ذهنیت من این است که رقم پرداختی به واردات سالیانه کشور را وارد عرصه تولید داخلی بکنیم من اگر موفق شوم به جای واردات ایجاد اشتغال را نهادینه می کنم.

غرضی خاطرنشان کرد من بیشتر به روی مهارت تمرکز دارم چون مهارت بسیار مناسب تر از مدرک است البته مهارت همراه مدرک بسیار خوب است زیرا فردی که مهارت دارد در هر جای دیگر دنیا می تواند مشغول شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر انتخاب نشدید چکار می کنید گفت: ما را به خیر شما را به سلامت. من ۷۲ سالم است ۶۰ سال در محیط سیاسی فعال بودم و از محیط سیاسی فاصله نگرفتم من تظاهرات خیابانی راه نمی اندازم زیرا قدرت سیاسی با تظاهرات خیابانی حاصل نمی شود. قدرت من بر سه برنامه است.

غرضی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چگونه می خواهید منافع سرمایه گذاران را در کشور تامین کنید تصریح کرد: من ضد بازار سرمایه ام، من جزء چپ ترین روزگارم، من می گویم سرمایه بر کار ترجی ندارد بلکه کار بر سرمایه ترجیح دارد. عرض می کنم نرخ سود سرمایه گذاری در دنیا ۲ الی ۳ درصد است در حالی که این نرخ در کشور ما حدود ۲۵ درصد است با این نرخ سود نمی شود با هند و چین رقابت کرد و دلیل اصلی توقف تولید در کشور نرخ بالای سود سرمایه گذاری است.

وی در پاسخ به سئوال پایانی خبرنگاری مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای تعامل بیشتر وزارت دادگستری با قوه قضائیه دارید اظهار داشت: من با ۴ رئیس قوه قضائیه آشنایی وسیعی داشتم زمانی آقای هاشمی شاهرودی گفت غرضی! ما به اندازه انگلیس جمعیت داریم ولی آنها هزار قاضی دارند من ۱۰ هزار قاضی. من گفتم شما از جایی گرفتار می شوید که آنجا مصوبات دولت و مجلس است. در این مصوبات تبعیض وجود دارد در نهایت ثمره تبعیض می افتد گردن قوه قضائیه.

وی گفت: چندین مسیر باید طی شود تا قوه قضائیه به قدرت اجرایی برسد. اولین کار این است که قوانین تبعیض آمیز کم شود دوم اینکه خلاف هایی که در دولت اتفاق می افتد در خود دولت حل شود و سوم اینکه دولت و قوه قضائیه در تعریف جرایم با هم تفاهم داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
بنام خدا
سلام - کناره گیری آقای حداد عادل اصلا" غافلگیر کننده نبود. من حتی رتبه آرا 8 نفر را هم پیشبینی دقیق و علمی کردم.