پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۹
۵

توهين‌هاي شرم‌آور فيلم‌ساز مدعي روشنفکري به مردم

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 291748
يک منتقد سينما در يادداشتي به رفتار غيراخلاقي يک فيلم‌ساز مدعي روشنفکري در ميزگرد بررسي سينماي طنز پرداخت.
توهين‌هاي شرم‌آور فيلم‌ساز مدعي روشنفکري به مردم
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد طوسي در ياداشتي در نشريه سينما و ادبيات درباره بدقلقي‌ها و بداخلاقي‌هاي باور نکردني رامبد جوان و ماني حقيقي در آن جلسه صحبت مي‌کند.

ظاهراً کار آن جلسه به جايي رسيد که رامبد جوان لا به‌لاي صحبت‌هاي ديگران از جا بلند شده و کنار تخته وايت بردي در گوشه اتاق رفته تا روي آن بنويسد مرگ بر منتقد! زنده باد ما! آخر سر هم اين دو نفر بعد از کلي بدقلقي و کج خلقي نسبت به ميزبان و منتقدان حاضر در آن ميزگرد، جلسه را نيمه‌کاره ترک کردند و حتي خواهش‌هاي غيرمستقيم و مودبانه دهکردي (سردبير سينما و ادبيات) فايده‌اي نکرد از تمام اين‌ها گذشته، و چيزي که خيلي آزارم داد و باعث شد درباره آن جلسه دست به کار نگارش اين متن شوم، توهين‌هاي شرم‌آور ماني حقيقي به مردم و مخاطبان سيما و سينما بود.

ساخت فيلم «يک پذيرايي ساده» ماني حقيقي به توهين و گستاخي در حق مردم و خصوصاً فقرا متهم مي‌شود و او هم در اين ميزگرد رسماً به اين قضيه اعتراف کرد اما ابراز تأسف نه!
حقيقي گفت (براي من هيچ کدام از اين چيزها مهم نيست، مثلاً من موقعي که مي‌خواهم آن صحنه دفن کودک در قبرستان را بسازم، مي‌فهمم که ممکن است اين به خيلي‌ها بر بخورد اما اهميتي نمي‌دهم) همين صحبت‌هاي او کاملاً روشن مي‌کند که اعتراض‌ها به فيلم «پذيرايي ساده» ابداً سوءتفاهم نيست و کار ماني حقيقي کاملاً عمدي بوده.

حالا شما قضاوت کنيد درباره آدم‌هايي که غير از کج‌خلقي‌ها و بدقلقي‌ها در رفتار فردي و اجتماعي‌شان اين قدر صريح به مردم ايران توهين مي‌کنند، چه قضاوتي بايد کرد؟ در حالي که آن ها همه چيزشان را از همين مردم دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
با سلام
جناب آقاي ماني حقيقي
بنده از يك جامه پايين هستم و واقعا متاسفم براتون
United States
واقعا مردم ما چرا باید این چنین افرادی خود را به جای هنرمند جا بزنند و اینگونه فرهنگ را عرضه کنند ؟؟؟!!!

آن هم از وضعیت پوششی و اخلاقی بانوان عرصه سینما که گویی منتظر هستند یه فیلم از آنها به نمایش گذاشته شود و سپس عکاس های آتلیه ای خود را در جامعه عرضه کنند و بعد هم خودشان در جامعه با هر وضعیتی که هنجارها قبول نمی کند در جامعه حضور پیدا کنند !!
Iran, Islamic Republic of
این تیپ آدم ها فقط به پول و شهرتشون مغرور هستند، وگرنه از نظر شخصیتی و شعور اجتماعی طبل توخالی هستند، این شهرت زودگذره بعداً که پیر شدند دست به دامان مردم میشن که چرا از هنرمندان با سابقه (اگه بشه اسم افرادی مثل ایشون را بذاری هنرمند) یادی نمی کنند و کاسه گدایی دستشون می گیرند مثل خیلی ها که الان این وضع رو دارند
Iran, Islamic Republic of
ماني حقيقي نوه ابراهيم گلستان، فراماسونر بزرگ و از افراد دستگاههاي سلطنت و فردي غربزده بود. اين است نوه يك فرد با اين كارنامه!
چشم اونایی که از این حضرات هنرمندنما بت می سازن روشن!