سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

نرخ جهانی گندم چند تومان است؟

پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب: 290915
مدیرعامل تشکل‌های حمایتی کشاورزی تاکید کرد: نرخ خرید تضمینی گندم باید بر اساس قیمت جهانی این محصول تعیین شود.
به گزارش جهان، سجاد سنجابی در گفت‌وگو با ایسنا، بهترین قیمت برای خرید تضمینی گندم را نرخ جهانی آن عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جهانی گندم کیلویی 1200 تا 1300 است.

وی با بیان اینکه سالانه مقادیر زیادی گندم با نرخ جهانی وارد کشور می‌شود که این مسئله خروج ارز را در پی دارد، گفت: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد قیمت‌های پایین نرخ خرید تضمینی گندم، کشاورزان را از ادامه کار دلسرد می‌کند.

سنجابی با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ خرید تضمینی گندم تغییراتی داشت، افزود: این تغییر قیمت به هیچ وجه به نفع کشاورزان نبود و سود زیادی را به جیب دلالان وارد کرد.

او معتقد است: تغییرات مدام نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم به هیچ وجه به سود کشاورزان نیست و اگر شرایطی فراهم شود تا نرخ‌های اعلام شده برای خرید تضمینی قبل از برداشت تعیین شود، کشاورزان با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد و سود بیشتری می‌برند.

مدیر عامل تشکل‌های حمایتی کشاورزی اظهارکرد: تعیین نشدن به موقع قیمت‌های خرید تضمینی گندم بیشترین نفع را به دلالان می‌رساند چرا که کشاورزان بلافاصله پس از برداشت نسبت به فروش گندم‌های تولیدی خود اقدام می‌کنند و این تغییر قیمت بیش از کشاورزان شامل حال دلالان می‌شود.

به گفته سنجابی بهترین زمان برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم دو ماه قبل از شروع کار کشاورزان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *