سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

دفاع پوتین از فروش اس 300 به سوریه

چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۰۴
کد مطلب: 290876
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با قانونی دانستن قرارداد فروش موشک اس 300 به سوریه تاکید کرد هرگونه دخالت نظامی و استفاده از زور علیه سوریه محکوم به شکست است.
به گزارش جهان به نقل از شبکه روسیاالیوم، رئیس جمهوری روسیه پس از نشست روسیه و اتحادیه اروپا در شهر یکاترینبورگ خاطر نشان کرد تمام قراردادهای امضا شده با سوریه مطابق با قوانین بین المللی است.

وی گفت در خصوص موشکهای اس 300، گفت در خصوص موشکهای اس 300، این موشکها از بهترین سامانه های ضد هوایی در جهان و سلاحی پیشرفته به شمار می رود، ما نمی خواهیم به موازنه قوا در منطقه خدشه وارد کنیم، قرارداد مربوط به فروش موشکهای اس 300 چند سال پیش منعقد شد، اما هنوز اجرا نشده است.
 
ولادیمیر پوتین تصریح کرد قراردادهای فروش سلاح از سوی روسیه به سوریه بر اساس قراردادهای شفاف که از نظر بین المللی به رسمیت شناخته است، اجرا می شود و هرگز قوانین بین المللی را نقض نمی کند.
 
رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهار داشت روسیه امیدوار است که تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد مانع رساندن سلاح به شبه نظامیان در سوریه شوند.
 
پوتین در خصوص تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای لغو تحریم ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه گفت این تصمیم ناامید کننده است، این در حالی است که اعضای سازمان ملل متحد اخیرا درباره پیش نویس قطعنامه انگلیس در خصوص توافقنامه بین المللی مبنی بر منع ارسال سلاح برای شبه نظامیان غیردولتی در جهان به توافق رسیده بودند.
 
رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد نبود اراده آزاد نزد مخالفان سوری، برگزاری کنفرانس ژنو 2 را با مانع روبرو می کند. وی ابراز امیدواری کرد که مسئله مشارکت مخالفان مسلح سوری در کنفرانس ژنو 2 در اسرع وقت حل شود.
 
پوتین با اشاره به همسویی مواضع روسیه و اروپا درباره ضرورت برگزاری کنفرانس ژنو 2 اظهار داشت کشورش به متقاعد کردن رهبران سوریه برای مشارکت در کنفرانس ژنو پایبند بوده است.
 
وی در اشاره به چندین نوار ویدئویی از جنایات هولناک تروریستهای سلفی در سوریه از جمله نواری که یک تروریست تکفیری سلفی به خوردن اعضای شهروندان سوری دست می زند، ابراز امیدواری کرد مخالفانی که اعضای بدن دشمنانشان را می خورند، در کنفرانس ژنو 2 شرکت نکنند. به گفته پوتین، شرکت چنین عناصری در ژنو 2، نمی تواند امنیت اعضای هیئت روسی را تضمین کند.
 
از سوی دیگر، هرمان وان رامبوی رئیس شورای اروپا بر موضع ثابت اروپایی مبنی بر اینکه هیچ گزینه ای برای حل بحران سوریه جز گزینه سیاسی وجود ندارد، تاکید کرد.
 
وی بر عزم اتحادیه اروپا برای ادامه همکاری با روسیه در خصوص حل بحران سوریه تاکید کرد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *