يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

واکنش رحیمی به انتقادات از دولت

يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 290484
معاون اول رئیس جمهور در واکنش به سخنان برخی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کارهای بزرگی توسط دولت احمدی نژاد به انجام رسیده که از خاطر مردم ایران فراموش نخواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا رحیمی امروز در جلسه شورای عالی اشتغال گفت: دولت با وجود تحریم ها از هیچ تلاشی برای عمران و پیشرفت کشور فروگذار نکرده است. معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: بی تردید تحریم و کارشکنی های دشمنان محدودیت هایی را در بخش اقتصاد کشور ایجاد کرده است، اما دولت همواره از انتقال این نگرانی ها به جامعه و مردم خودداری کرده و تلاش داشته از راه های مختلف اثر تحریم ها را بر وضعیت معیشتی و زندگی مردم به حداقل ممکن برساند.

رحیمی با اشاره به سخنان برخی کاندیداهای ریاست جمهوری که با نادیده گرفتن مشکلات و موانع موجود در کشور دولت را مورد انتقاد قرار می دهند گفت: ‌ملت فهیم ایران با دقت و درایت به صداقت و انصاف در گفته های افراد توجه می کنند و خداوند نیز برکت و لطف خود را شامل حال کسانی خواهد کرد که از دایره انصاف و صداقت خارج نشوند.

وی با تاکید بر اینکه وعده ها و برنامه های ارائه شده از سوی کاندیداها باید منطبق بر واقعیت ها، شرایط و امکانات اقتصادی کشور باشد افزود: کسانی که امروز موانع و محدودیت های اقتصادی کشور را نادیده گرفته و برنامه های غیرقابل تحقق مطرح می کنند، در اجرای این وعده ها با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: کارشناسان و متخصصین به خوبی از این موضوع آگاه هستند که دولت تمام ظرفیت و توان خود را جهت افزایش رفاه مردم و عمران و آبادانی کشور به کار گرفته و از هیچ اقدام و تلاشی فروگذار نکرده است.

رحیمی با بیان اینکه باید اقدامات و دستاوردهای دولت در بخش های مختلف به اطلاع مردم کشور برسد تصریح کرد: کارهای بزرگی توسط دولت احمدی نژاد به انجام رسیده که از خاطر مردم ایران فراموش نخواهد شد. وی از رئیس مرکز آمار ایران خواست با توجه به اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم، گزارشی مستند و جامع از آمارهای پیشرفت در این مدت و مقایسه آن با دوره های گذشته ارائه دهد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین مشکل بیکاری را از مهمترین مسائل جامعه برشمرد و از دستگاه ها و بخش های مربوطه که طی سال های اخیر گام های بلندی در جهت ایجاد فرصت های شغلی برداشته اند تشکر کرد و گفت: اگر همدلی و تلاش شما عزیزان نبود، موفقیت های ایجاد شده در زمینه اشتغال زایی حاصل نمی شد.

رحیمی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار بیان داشت: باید سهمی از اعتبارات مربوط به اشتغال درجهت توانمندسازی و ایجاد فرصت های شغلی برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و اقدامات لازم برای حمایت از این قشر آسیب پذیر از طریق مرکز امور زنان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی انجام شود.

گفتنی است، در این جلسه نماینده بانک مرکزی ضمن بیان توضیحاتی از عملکرد نظام بانکی در سال 91 در ارتباط با موضوع اشتغال به ارائه گزارشی در خصوص تعیین تکلیف توان پرداخت بانک ها در سال 92 اعم از منابع عادی و قرض الحسنه پرداخت.

گزارش نماینده صندوق توسعه ملی پیرامون تسهیلات قابل اختصاص برای اشتغال و سرمایه گذاری سال 92 و گزارش رئیس مرکز امور زنان در خصوص تعداد زنان سرپرست خانوار و ضرورت های اشتغال زایی برای آنان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *