جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 289974
معاون وزیر صنعت از ذخایر مطلوب کالاهای اساسی خبر داد و گفت: وزارت صنعت به دنبال تخصیص ارز مرجع کالاهای اساسی است.
به گزارش جهان،حسن رادمرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تأمین کالای اساسی اظهار داشت: ذخایر شکر و برنج تا پایان نیمه اول امسال کفاف می‌دهد و به صورت چرخشی در چرخه توزیع عرضه می‌شود.
 
وی افزود: ماهانه 120 هزار تن روغن مورد نیاز کشور است و به جز ذخایر استراتژیک تا 3 ماه آینده مشکلی در تأمین روغن خام نداریم و می‌توانیم در اختیار کارخانجات روغن‌نباتی قرار دهیم.
 
معاون وزیر صنعت در خصوص تنظیم بازار گوشت مرغ گفت: بیش از 25 هزار تن مرغ از محل تولید داخلی ذخیره‌سازی شده است و تمام نیاز بازار در ماه مبارک رمضان را از محل ذخایر می‌توانیم تأمین کنیم و هیچ نگرانی بابت افزایش قیمت وجود ندارد.
 
رادمرد درباره تنظیم بازار گوشت گفت: وضعیت عرضه و تقاضا در بازار گوشت قرمز متعادل است و ما فکر می‌کنیم اگر افزایش تقاضایی در ماه رمضان وجود داشته باشد می‌توانیم از ذخایر خود استفاده کرده و بازار را تنظیم کنیم لذا به لحاظ گوشت قرمز نیز مشکلی وجود ندارد.
 
رادمرد در خصوص کره گفت: وزارت صنعت به دنبال تخصیص ارز مرجع برای کالاهای اساسی است و ما اعتقاد داریم که کره باید به قیمت سال گذشته عرضه شود و ارز مرجع آن نیز باید توسط بانک مرکزی تخصیص داده شود.
 
معاون وزیر صنعت گفت: ذخایر کالای اساسی در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچ مشکلی به لحاظ تأمین و توزیع کالای اساسی در کشور وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *