پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ایستاده کار می‌کنید،جوراب واریس بپوشید

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 289940
جراح و ارتوپد ستون فقرات گفت: افرادی که به طور ایستاده و در مدت زمان طولانی کار می‌کنند از جوراب واریس استفاده کنند و برای جلوگیری از درد در ناحیه کمر، عضله شکمشان را قوی نگه دارند.
به گزارش جهان،  مسعود فاخری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برای بالا رفتن و پایین آمدن از پله نمی‌توان یک روش خاص علمی را توصیه کرد اما به افرادی که کمردرد دارند یا در ناحیه زانو احساس ناراحتی می‌کنند توصیه می‌کنیم که در هنگام پایین آمدن از پله بار سنگین همراه نداشته باشند چرا که بار سنگین می‌تواند باعث ناراحتی در ناحیه کمر شود یا کشکک زانو را دردناک کند.
 
عضو جراحان ستون فقرات ادامه داد: در پله‌نوردی، بیماران قلبی باید مراقب خود باشند چرا که ممکن است ضربان قلب با افزایش تعداد پله‌ها افزایش یابد و به اشکال عروقی- قلبی منجر شود و تپش قلب را زیاد کند.
 
جراح و ارتوپد ستون فقرات به افراد توصیه کرد: در هنگام نشستن نیز سعی کنند ستون فقرات صاف بماند و به کناره‌ها و به جلو خم نشود.
 
فاخری نشستن به مدت طولانی و در یک وضعیت خاص را به خشک شدن مفصل ها مربوط دانست و افزود: باقیماندن در یک وضعیت ثابت می‌تواند به دردهای مفصلی در ستون فقرات گردنی و پشتی منجر شود.
 
جراح و ارتوپد ستون فقرات، خم شدن به طرفین و به جلو در حالت نشسته را نادرست دانست و افزود: بهتر است افراد بیش از 15 دقیقه در یک وضعیت ثابت قرار نگیرند.
 
فاخری به افرادی که به طور ایستاده و در مدت زمان طولانی کار می‌کنند پیشنهاد داد: از جوراب واریس استفاده کنند و همچنین عضله شکمشان را قوی نگه دارند.
 
جراح و ارتوپد ستون فقرات در پاسخ به اینکه چرا باید عضله شکم را قوی نگه داشت گفت: قوی نگه داشتن عضله شکم می‌تواند از ایجاد درد در ناحیه کمر -در افرادی که به طور ایستاده کار می‌کنند- بکاهد.
 
وی توصیه کرد: افراد با انجام ورزش‌های مخصوص، عضله شکمشان را قوی و محکم نگه دارند تا به کمردرد مبتلا نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *