يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
پاسخ زاکانی به بداخلاقی‌های رسانه‌های دولت؛

ریشه بداخلاقی‌ها در انتخابات باید خشکانده شود

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 289661
زاکانی در خصوص مسائل مطرح شده مبنی بر دریافت مبالغی از سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: طرح اینگونه مسائل ریشه در بداخلاقی دارد که امیدوارم ریشه این بداخلاقی ها در کشور خشکانده شود.
ریشه بداخلاقی‌ها در انتخابات باید خشکانده شود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی مدیرمسئول نشریه پنجره و عضو شورای مرکزی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم دیدار حدادعادل با اعضای این جبهه در خصوص برخی هجمه‌ها مبنی بر سوء استفاده‌های مالی بین نشریه پنجره و سازمان تبلیغات اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: من قبلا هم درمورد این مسئله صحبت کرده ام. سازمان تبلیغات مانند سایر سازمان‌ها با نشریه پنجره قرارداد خرید دارد.

وی ادامه داد: ما در نشریه پنجره به صورت مشخص و هفتگی برای ارگان‌ها و سازمان‌هایی که سازمان تبلیغات مشخص کرده، نشریه ارسال می‌کنیم و پس از ارسال هم با صدور چک، تسویه حساب انجام می‌شود. این روال عادی است که بین ما و سازمان تبلیغات برقرار بوده و در حال حاضر نیز برقرار است.

مدیر مسئول نشریه پنجره در پاسخ به این سوال که آیا این یک تفاهم‌نامه است گفت: این اصلا تفاهم‌نامه نیست، این یک صورت‌حساب کاری بوده که بین نشریه پنجره و سازمان تبلیغات از گذشته برقرار بوده و الان هم برقرار است و با سایر سازمان‌ها نیز ما اینگونه قراردادها را داریم.

زاکانی گفت: در سال ۹۰ سازمان تبلیغات یک درخواست از ما در نشریه پنجره داشت و آن این بود که ما قرار گذاشتیم مجموعه‌ای از تولیدات مذهبی و اعتقادی را در قالب بسته های تولیدی و پژوهشی به این سازمان ارائه کنیم و این کار نیز به مانند درخواست‌های دیگر سازمان تبلیغات صورت گرفت و قرار شد اگر سازمان تبلیغات از نتیجه کار رضایت داشت، به ازای آن هزینه‌های انجام کار را پرداخت کند که این کار در سال ۹۰ انجام نشد.

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات در سال ۹۰ و در جریان این صورت‌حساب کاری به ما گفت که به علت مشکلات مالی نمی‌تواند این درخواست‌ را اجرا کند و ما نیز پس از آن کاری انجام ندادیم.

مدیرمسئول نشریه پنجره در همین زمینه افزود: مطالبی که در سایت‌ها پخش شده، صورت یک تفاهم‌نامه است که عملی نشده و سازمان تبلیغات هم در حال حاضر از کسانی که این تفاهم‌نامه را منتشر کرده‌اند شکایت کرده است.

زاکانی تاکید کرد: اصل تفاهم‌نامه امری متداول در سازمان تبلیغات است و اگر کسی به این سازمان مراجعه کند، می‌بیند که از این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها زیاد است. اما تفاهم‌نامه‌ای که مخصوص نشریه پنجره نوشته شده، عملی نشد و بحث‌های مالی آن نیز کاملا صورتی شفاف دارد و ماحصل آن امروز این شده که سازمان تبلیغات از کسانی که آن را منتشر کرده‌اند، شاکی است.

وی در همین زمینه افزود: اگر شما این سوال را نیز از خاموشی بپرسید، وی به طور کامل در جریان این تفاهم‌نامه قرار دارد.

مدیر مسئول نشریه پنجره تاکید کرد: ما طی بررسی‌هایی که از مکاتبات انجام شده با سازمان تبلیغات در سال ۹۰ انجام دادیم، متوجه شدیم که مابه ازای این نشریات به ما پول داده‌اند و با ما تسویه حساب شده است و اگر جایی هم نشریه بیشتری داده‌ایم طلبکار شده‌ایم.

زاکانی خاطر نشان کرد: به نظر من طرح چنین موضوعاتی از آن دسته بداخلاقی‌هایی است که برخی افراد از بزرگترهایشان به ارث برده‌اند و ما امیدواریم که ریشه بداخلاقی ها در کشور خشک شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *