جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

زمان احتمالی‌برگزاری نشست ژنو ۲

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 289567
دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند، کنفرانس بین‌المللی «ژنو ۲» در خصوص سوریه به احتمال زیاد پانزدهم و شانزدهم ماه ژوئن (۲۵ و ۲۶ خرداد) در سوئیس برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند هنوز در مورد جزئیات برگزاری کنفرانس «ژنو ۲» و زمان حتمی برگزاری این کنفرانس توافقی صورت نگرفته است، اما به احتمال زیاد این کنفرانس روزهای پانزدهم و شانزدهم ماه ژوئن آتی در ژنو، دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس برگزار می‌شود.

پیشتر وزیران خارجه آمریکا و روسیه بر برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با موضوع سوریه و با حضور نمایندگان دولت و مخالفان سوریه با هدف دستیابی به راهکاری سیاسی جهت پایان دادن به ناآرامی‌ها در این کشور توافق کردند.

همچنین وزیران خارجه دو کشور در نشست اخیر خود در پاریس اعلام کردند، کنفرانس «ژنو ۲» به اصول کنفرانس «ژنو ۱» مبنی بر تشکیل دولت انتقالی که مورد قبول دولت و مخالفان سوریه باشد، پایبند هستند.

کنفرانس «ژنو ۱»، ژوئن سال گذشته برگزار شد و حاضران در آن بر تشکیل دولت انتقالی‌ای که در برگیرنده چهره‌های نظام دولت کنونی سوریه و مخالفان باشد، توافق کردند، اما به‌رغم حمایت‌های بین‌المللی از این توافق، تاکنون به دلیل اختلافات میان برخی از اعضا درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دوران انتقالی اجرای آن به تاخیر افتاده است.

کشورهای غربی معتقدند اسد نباید نقشی در گذار سیاسی سوریه داشته باشد، این در حالی است که برخی از کشورها از جمله روسیه و چین بر این موضع تاکید دارند که ملت سوریه باید درباره آینده و حاکمان خود تصمیم‌گیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *