پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۶
حجت الاسلام پناهیان در جمع هوادران جلیلی:

اگر از من درباره کاندیدای اصلح بپرسند می گویم تخصص‌اش فرهنگی باشد

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 289516
حجت الاسلام علیرضا پناهیان درقم گفت: رئیس جمهور آینده باید در حوزه فرهنگ تخصص داشته باشد... سه ویژگی کلیدی رییس جمهور آینده
اگر از من درباره کاندیدای اصلح بپرسند می گویم تخصص‌اش فرهنگی باشد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام پناهیان در اجتماع هواداران دکتر سعید جلیلی که در مسجد امام حسن عسگری برگزار شد، مدیریت انقلابی، مقاومت و توجه به فرهنگ را سه عنصر کلیدی رییس جمهور آینده برشمرد و گفت: مقاومت درمقابل استکبار باعث پیشرفت و آبادی ایران اسلامی می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فضای پرتنش انتخابات قبلی ریاست جمهوری تصریح کرد:سال های قبل یا کمی دورتر، وقتی می خواستند انتخاباتی را پر شور کنند، برخی تلاش می کردند فضا را سیاه و سفید کنند، نام خود را مصلح کل بگذارند و دیگران را طالبان خطاب کنند تا رای بیاورند. این در حالی است که این صورت های تقابل در اثر تشدید این مخالفت ها به دشمنی تبدیل می شد اما غافل از این بودند که با هیجانات ناصحیح شور انتخاباتی را نباید افزایش داد.

وی افزود: اگر یکی از طرفین این بازی را شروع کند، طرف مقابل هم مصون نخواهد بود. انتخابات شورای اسلامی در فضای آرامی برگزار شد و مردم با آرامش انتخاب کردند. اگر کسی به لیست دیگری رای می داد، کسی وی را به بسیاری از امور که لازم نیست ذکر شود، متهم نمی کرد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: خیلی ها فکر می کردند که در صورتی که چهره هایی که به میدان می آیند، درگیری ایجاد کنند، مشارکت بیشتر می شود، اما فضای کنونی جامعه به آرامش نیاز دارد و به دور از تنش است. اگر به این صورت نباشد، انتخاب اصلح صورت نمی گیرد.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: امسال کسی با ژست اپوزیسیون وارد انتخابات نشده است و همه سعی در حفظ آرامش دارند و من امیدوارم که عوامفریبی صورت نگیرد. الان زمینه حماسه سیاسی به شکل خوبی فراهم شده است زیرا حماسه زمانی ایجاد می شود که فضایی همراه با آرامش حکمفرما باشد و اگر فضا جنجالی باشد و بعد حضور حداکثری صورت گیرد، نمی توانیم بگوییم حماسه رخ داده است.

نمی توانیم دست از مقاومت بکشیم

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مقاومت به عنوان یکی از شاخص‌های تشخیص فرد اصلح برای ریاست جمهوری، تصریح کرد: مهمترین شاخصی که رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود فرمودند، مقاومت در مقابل استکبار است. ما به هیچ وجه نباید در مقابل استکبار کوتاه بیایم و دست از مقاومت بکشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رفتار دشمن الان خیلی تغییر کرده است و به جایی رسیده است که خواسته های حداقلی مومنان بحرین را تحمل نمی کند و صریحا از مستبدین بحرین حمایت می کند. سوریه را نمی تواند تحمل کند، آن هم سوریه ای که برخی از اوقات مواضعش با ایران همراه نبود و در برخی امور عربی با کشورهای عربی علیه ایران همراهی می کرد. این سوریه امروز از سوی غرب تحمل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه خط سازش ما را به شکست می رساند، تصریح کرد: آنها دیگر با کوتاه آمدن راضی نمی شوند و جز با نابودی ملت ما، راضی نیستند. اگر ما یک مقدار کوتاه بیاییم در مقابل استعمار، حتما از ما خواهند خواست توبه نامه بنویسیم و حتی علیه انقلاب اسلامی فعالیت کنیم. دشمن مقابل ما خیلی وحشی شده است و در اوج سبوعیت به سر می برد. کشورهای اروپایی در اوج وحشی گری هستند و به مخالفین سوریه اسلحه می دهند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: اینکه رهبر انقلاب بر مساله مقاومت تاکید بیشتری می کنند، به این معنا است که باید ما به این مساله توجه خاصی بکنیم زیرا دشمنان سرسختی بیشتری دارند. باید ببینیم کدام کاندیدا می تواند مقاومت بهتر و سرسخت تری در مقابل دشمن داشته باشد و کدام یک از این هشت نفر، بهتر می تواند این فرمایش رهبری را تحقق بخشد.

وی با تصریح بر بحث بیداری اسلامی در اوضاع کنونی جهان، تصریح کرد: مظلومان جهان امروز به ایران نگاه می کنند و چشم امیدشان به انقلاب ماست. از این رو انتخابات ما برای ایشان هم مهم است و به آن چشم دوخته اند و رهبر انقلاب بارها بر این نکته تاکید کرده اند.

مدیریت انقلابی و تسلط به مبانی دینی، شاخص دیگر رئیس جمهور آینده

پناهیان، مدیریت انقلابی را شاخص مهم دیگری برای شناخت کاندیدای اصلح دانست و گفت: نکته دیگر مطرح در مورد انتخابات ریاست جمهوری، نحوه مدیریت رییس جمهور است.

وی باید مدیری انقلابی باشد و اسیر باندبازی نشود و اطرافیان خود را خوب کنترل کند. دوم اینکه وی باید مبانی انقلاب اسلامی را به طور کامل بداند و بر آنها مسلط باشد تا انقلابی گری او به انحراف کشیده نشود. اگر این طور نباشد نمی تواند که تشخیص دهد الان چه کاری باید انجام شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت وجود پیوست فرهنگی برای همه کارهای دولت، تصریح کرد: مدیر انقلابی باید باید برای همه اقدامات عمرانی خود پیوست فرهنگی داشته باشد و این مساله باعث اعتلای انقلاب می شود. دولت های سازندگی و اصلاحت در این زمینه مورد انتقاد فرهنگی رهبر انقلاب بودند. و دولت نهم هم حتی در این زمینه مورد گله رهبری قرار گرفت.

وی افزود: همان طور که رهبری در بجنورد گفتند، فرهنگ مساله ای اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این مساله باید در فضای گفتگوی کاندیداها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه این طور نیست.

استاد حوزه و دانشگاه، بحث اقتصاد را هم با فرهنگ مرتبط دانست و گفت: بحث اقتصاد هم بسیار مطرح است. زیرا بخشی از مسائل اقتصادی ما به فرهنگ ارتباط دارد. پس نخستین عامل حل مشکلات، مدیریت انقلابی است. الگوهای غربی و شرقی حلال مشکلات نیستند و می خواهند با تحول در زمینه فرهنگ، معیشت را هم تغییر دهند.

دشمن ناامید شود، کشور آباد می شود

حجت السلام پناهیان با اشاره به ناامیدی دشمن در این ۳۴ سال از مردم ایران، تصریح کرد: اگر دشمن از ما ناامید شود، ما به سمت آباد کردن کشور پیش می رویم و در این انتخابات باید به این سمت برویم که دشمن از ما ناامید شود. ملت ایران البته هیچ وقت در مقابل دشمن کوتاه نمی آیند و دشمن امید خود را به سیاستمداران سازشکار بسته است که زمینه کوتاه آمدن در بین آنها وجود دارد لذا در مورد احراز صلاحیت ها دیدیم که دشمن موضع گیری کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر از من درباره کاندیدای اصلح بپرسند می گویم بهتر است تخصص او فرهنگی باشد و برای بقیه تخصص ها مانند عمرانی، اقتصادی و... مشاور بگیرند و سایر امور را به دیگران بسپرد و پیش برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *