سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

فريب پيامك هاي كلاهبرداري را نخوريد

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۲۰
کد مطلب: 289044
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت : مراقب پيامک هاي كلاهبرداري تحت عناويني مثل برنده شدن در مسابقات ، قرعه کشي هاي امورخيريه و غیره باشيد.
به گزارش جهان، سرهنگ نصرت الله امیرِی افزود: فضاي سايبري به واسطه برخي امکانات نوين بويژه در بحث اقتصادي و مالي توانسته است برخي از مهم ترين محدوديت هاي دست و پاگير موجود در دنياي فيزيکي را از ميان برداشته و بسياري از امور را آسان كند.

وي، با اشاره به برخي فوايد اينترنت افزود : اين فضا مي تواند زمينه اي براي بروز ناهنجاري هاي سايبري و فضايي براي جولان دادن افراد سود جو وکلاهبردار باشد .

رئیس پلیس فتای استان زنجان تاكيد كرد : کلاهبرداران اينترنتي از ساده لوحي و طمع کاربران، سوءاستفاده کرده وبا عناوين مختلف آنها را در دام خود گرفتار و مقاصد شوم خود را پياده مي کنند.

سرهنگ امیری، با اشاره به كلاهبرداري هاي پيامكي در اين فضا توصيه كرد :به پيامک هايي که به شيوه هاي مختلف اطلاعات شما نظير اطلاعات کارت بانکي و ... را تحت عناوين مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه

کشي هاي امورخيريه و ... درخواست مي کنند اعتماد نکرده و به آنها پاسخ ندهيد.

وی، در خصوص خريد هاي آنلاين نيز گفت : درهنگام خريد آنلاين و در زماني که پس از انتخاب کالا به پرداخت الکترونيکي بانک راهنمايي مي شويد دقت کنيد که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونيکي متعلق به همان بانکي باشد که آرم و لوگوي آن را در صفحه مشاهده مي کنيد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان یادآورشد: در بعضي ازمواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونيکي شما را به صفحاتي هدايت مي کنند که آدرس بسيارشبيه آدرس سايت اصلي دارند در صورت عدم دقت خريدار و ورود اطلاعات کارت بانکي خود عملا امکان هرگونه سوء استفاده فراهم مي شود.

سرهنگ اميري تصريح كرد : سيستم پرداخت الکترونيکي همه ي بانک ها از روش هاي مطمئن رمزنگاري استفاده مي کنند.دقت کنيدکه درنوار آدرس کنارآدرس اينترنتي صفحه ي پرداخت .نماديک قفل يا عبارتhttps;// درج شده باشد.درغيراين صورت قطعاصفحه جعلي است و قصدبردن اطلاعات کارت بانکي شما را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *