يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تلاش قطردرجذب نیروی نظامی یمن

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 289041
سفارت قطر از طریق دفاتر ویژه خود در شهر صنعا پایتخت یمن و شخصیت های نظامی و قبیله ای کار جذب سربازان گارد ریاست جمهوری منحل یمن خصوصا سربازان تیپ سوم پیاده که اخیرا در مارب منحل و به سربازان آنها مرخصی نامحدود داده شد، آغاز کرد.
دولت قطر در ادامه تلاش خود برای دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه، جذب 10هزار نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری منحل شده یمن را برای به خدمت گرفتن آنها جهت تامین منافع خود در منطقه آغاز کرد.

به گزارش جهان به نقل از فارس، شماری از سربازان گارد ریاست جمهوری سابق یمن در گفت‌وگو با پایگاه خبری "براقش نت" فاش کردند که آنها پیشنهادهای اغوا کننده‌ای برای جذب خودشان در قطر دریافت کرده اند و سفارت قطر از طریق دفاتر ویژه خود در شهر صنعا پایتخت یمن و شخصیت های نظامی و قبیله ای کار جذب سربازان گارد ریاست جمهوری منحل یمن خصوصا سربازان تیپ سوم پیاده که اخیرا در مارب منحل و به سربازان آنها مرخصی نامحدود داده شد، آغاز کرد.

منابع بلندپایه گفتند که قطر در تلاش برای جذب حدود 10 هزار نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری است و این اقدام قطر بعد از شکست ایده سابقش برای جذب جنگجویان گروه اخوان المسلمین و گروه‌های قبیله ای برای اعزام آنها به جنگ در سوریه صورت می گیرد.

به گفته این منابع، نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن از نیروهای نخبه به شمار می روند که به خوبی آموزش دیده اند و توانسته اند دوره های آموزش نظامی بالا را زیر نظر اردنی ها و آمریکا سپری کنند.

این منابع گفتند: قطر در تلاش برای کمک گرفتن از بخشی از سربازان جذب شده در این کشور و اعزام بقیه به سوریه برای جنگ در آنجا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *