جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
شهید جنگروی؛ اولین فرمانده سپاه خرمشهر

اولین‌شورای‌فرماندهی‌سپاه‌خرمشهر+عکس

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 288711
در دوم مهرماه سال ۱۳۵۸ طی حکمی اولین شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر شکل گرفت. اعضای این ستاد که اکثرا در سال‌های جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل شدند، هر کدام در شرایطی نفس گیر جبهه خرمشهر را حفظ کردند.
اولین‌شورای‌فرماندهی‌سپاه‌خرمشهر+عکس
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به مرور ستادهای فرماندهی سپاه پاسداران در شهرستان‌های مختلف هم شکل گرفت. در دوم مهرماه سال ۱۳۵۸ طی حکمی اولین شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر تشکیل شد. اعضای این ستاد که اکثرا در سال‌های جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل شدند، هر کدام در شرایطی نفس‌گیر جبهه خرمشهر را حفظ کردند.

شهید جعفر جنگروی اولین فرمانده سپاه خرمشهر بود که در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید. بعد از او شهید محمد جهان آرا فرماندهی سپاه خرمشهر را به عهده گرفت و در روزهای سخت مقاومت خرمشهر و سقوط آن، دلیرانه مسئولیت آنجا را به عهده داشت. وقتی جهان آرا شهید شد، یار و همراه او شهید عبدالرضا موسوی فرماندهی آنجا را به عهده گرفت که او هم در آستانه فتح خرمشهر و در مرحله سوم عملیات بیت المقدس به شهادت رسید و نتوانست این فتح باشکوه را جشن بگیرد.

متن حکم ستاد فرماندهی خرمشهر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چون به فرموده امام خمینی(ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیر نظر شورای انقلاب اسلامی تشکیل گردیده است. به برادران ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان خوزستان شهرستان خرمشهر

۱- برادر جعفر جنگروی فرمانده سپاه

۲- برادر محمد علی جهان آرا مسئول عملیات

۳- برادر علی اکبر اسلامی مسئول تحقیقات و اطلاعات

۴-برادر مهدی رضا درویش زاده مسئول آموزش

۵- برادر محمد علی جهان آرا مسئول اداری و مالی

۶- برادر عبدالرضا موسوی مسئول تدارکات

۷- برادر عبدالرضا موسوی مسئول ارتباطات اجتماعی

به مدت ۶ ماه از تاریخ صدور حکم ماموریت داده می‌شود تا کلیه وظائف محوله در اساسنامه و آئین نامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کمال دقت انجام دهند. از خداوند متعال موفقیت کلیه برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در راه به ثمر رساندن و پاسداری انقلاب اسلامی مسئلت داریم.

ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000288/nf00288711-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *