سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۴

شکست مجدد گفتگوهای معارضان سوری

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 288680
خبرگزاری رویترز از شکست مذاکرات گروه‌های معارض سوری برای انتخابات رئیس جدید برای ائتلاف معارضان سوی و همچنین یکپارچه کردن صفوف این معارضان جهت حضور در کنفرانس «ژنو ۲» خبر داد.
شکست مجدد گفتگوهای معارضان سوری
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: منابع آگاه در میان ائتلاف معارضان سوری اعلام کردند، گفت‌وگوهای معارضان سوری برای تشکیل جبهه‌ای متحد و متشکل برای حضور در کنفرانس بین المللی پایان بحران سوریه که به کنفرانس «ژنو ۲» معروف شده، با شکست مواجه شده است.

این منابع می‌گویند: ناکامی ائتلاف معارضان سوری برای از بین بردن تسلط و حاکمیت اسلامگرایان بر این ائتلاف نه تنها با شکست و ناکامی مواجه شده است، بلکه موجب بروز درگیری بین جریان‌های مختلف حاضر در این ائتلاف برای به دست گرفتن قدرت در آن شده و این تنها به منافه نظام سوریه خدمت می‌کند.

منابع فوق الذکر در این ارتباط اظهار می‌کنند که میشل کیلو، از سران لیبرال معارضان سوری خواهان دادن نقش مهمتر به وی و گروهش در ائتلاف شده است که با مخالفت مصطفى الصباغ، دبیرکل ائتلاف مواجه شد.

همچنین ائتلاف معارضان سوری در نشست دو روز اخیر خود در استانبول نتوانستند، درباره انتخاب رهبری برای ائتلاف به توافق برسند که همچون «احمد معاذ الخطیب» که از سمت خود در این ائتلاف استعفا داد، از مقبولیت در میان جریان‌های معارض سوری برخوردار باشد که طرح گفت‌وگو با نظام سوریه را به عنوان راه حلی برای پایان دادن مسالمت‌آمیز به بحران سوریه مطرح کرد.

این درحالی است که منابع خبری از نشست وزرای خارجه آمریکا و روسیه در دوشنبه آینده در پاریس خبر می‌دهند تا نحوه حضور دو طرف درگیر در بحران سوریه در کنفرانس ژنو ۲ را بررسی کنند.

مسکو اعلام کرده است که به صورت مبدایی با حضور در کنفرانسی که قرار است، ظرف هفته‌های آینده در ژنو بر گزار شود، موافقت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *