جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افشا کرد:

نقش قاچاقچیان درنجات مصدومان حوادث!!

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 288036
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه متاسفانه لباس‌های امداددرکوهستان که در برابر دمای زیر ۴۰ درجه مقاوم هستندو برای نجات حادثه دیدگان مورد استفاده قرار می‌گیرد در گمرک ترخیص نمی‌شود و قاچاقچیان آن هارا ترخیص می کنند.
نقش قاچاقچیان درنجات مصدومان حوادث!!
به گزارش جهان، محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در تشریح چالش‌های حوزه امداد رسانی در کشور اظهار داشت: بسیاری از بخش‌های امدادی در کشور متولی ندارند و نه برای آن بودجه‌ای تعیین شده است و نه کسی مسئولیت آن را می‌پذیرد مثلاً ما خیلی از ارتفاعات در کشور داریم که مردم مایل هستند از این فضاها استفاده کنند ولی هیچ متولی امدادی ندارد.

وی افزود: به هر حال باید مناطق کوهستانی از نظر امدادی یک جایگاهی داشته باشد که به اعتبارات نیز احتیاج دارد و در حال حاضر سازمان امداد و نجات از اعتبارات خودش در این مقوله استفاده می‌کند و اگر نخواهیم کمک کنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد ولی دلمان نمی‌آید به هر حال نیاز دارد که در این زمینه اعتبارات لازم لحاظ شود و حمایت‌های بیشتری صورت پذیرد.

مظفر به حوادث ساحلی و دریایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: ما مشاهده می‌کنیم سالانه تعداد بسیاری از هموطنان‌مان بر اثر حوادث ساحلی و دریایی جان خود را از دست می‌دهد و نمی‌توانیم اعلام کنیم که مردم به این مناطق تفریحی نروند زیرا حق آنان است و دوست دارند از طبیعت استفاده کنند.

حوادث دریایی و کوهستان متولی امدادی ندارد

وی ادامه داد: این اشکال از ما است که نتوانستیم این فضاها را بهینه سازی کنیم و نتوانستیم زمینه‌های امداد و نجات را برای مردم فراهم کنیم و هیچ کدام از این موارد متولی مشخصی ندارند و به هر کس که اعلام می‌کنیم می‌گویند مسئولیتش مثلاً با فرمانداری یا استانداری یا بخشداری و در نهایت با شهرداری است و هیچ کدام از این بخش‌ها متولی گری لازم خود را ندارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000288/nf00288036-1.jpg

گمشده‌ها برای کمک از چه سازمانی کمک بگیرند

مظفر عنوان کرد: مثلاً یک فردی در طبیعت یا در کوهستان گم می‌شود و این مشکل وجود دارد که معلوم نیست این فردی که گم می‌شود دست نیاز به چه کسی دراز کند زیرا متولیان آن مشخص نیست و سازمان امداد و نجات خود را آماده کرده است به دلیل این بی متولی بودن حوادث در اکثر حادثه‌ها به صورت داوطلبانه حضور پیدا کند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: مثلاً مناطق صعب العبوری وجود دارد و نیاز است از طریق بالگردهای امداد و نجات به افراد کمک رسانی شود چون راه بسته است و امکان رسیدن مواد غذایی وجود ندارد یا اینکه در حادثه‌های مختلفی مانند آتش‌سوزی که اورژانس می‌خواهد رسیدگی کند تمام همه این موارد مسائلی است که در بخش‌های هوایی و زمینی باید بتوانیم به مردم کمک کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات بیان کرد: ایده آل برنامه‌های ما این است که آن امکانات و تجهیزاتی که مورد نیاز امدادگران برای کمک به مردم در حوادث است در اولویت‌ها قرار گیرد بنده مثالی برای شما می‌زنم مثلاً یکی از کالاهای ما که جزو اولویت‌های آخر به حساب آمده است لباس مخصوص امدادی در هوای سرد است که می‌تواند در زیر ۴۰ درجه دوام بیاورد زیرا امدادگری که در کوهستان و در میان برف و کولاک میخواهد کسی را نجات دهد باید لباس ویژه ای داشته باشد که هوای سرد داخل آن ورود پیدا نکند و آب نیز وارد آن نشود.

مظفر خاطرنشان کرد: ولی متاسفانه این لباس‌ها در پشت گمرک گیر می‌کند زیرا عنوان می‌کنند این لباس‌های ویژه امدادی لباس تلقی می‌شود و ارز آزاد باید پرداخت شود و عنوان می‌کنند که لباس امداد و نجات برای ما تعریف نشده است و آخرش هم مجبور می‌شویم با یک قاچاقچی صحبت کنیم تا یک قاچاقچی این لباس‌ها را برای ما ترخیص کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *